Jump to content

Blade Runner


Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Гледао га синоћ, и доминантни утисак је да филм безразложно траје знатно дуже од првог дела. Визуелно ми је супер, док ми сама прича делује исувише претенциозно, као да је неко хтео да имитира Филипа Дика али нема ни потенцијала за то, па је онда своја питања о души и бићу поставио, а да се након тога није ни потрудио себи да пружи неки одговор, већ их оставио отворена ради некакве мистичности и бројних могућности које следе из тога, па га можемо тумачити из хиљаду углова јер о великој идеји живота се ради. Нисам убеђен да је баш тако. Саундтрек поприлично забораван и непотребно гласан, ту и тамо баш убоде, претежно неприметан, повремено фејлује са претеривањем у дрон звуковима током неуспелих покушаја креације епских и дугачких сцена а ла Одисеја а ла Тарковски. Генерални утисак готово идентичан као након гледања филма Gattaca, значи одличне премисе, доста доброг материјала, да би на крају причу свели на породичну мелодраму од никаквог значаја и важности у поређењу са главним идејама и промишљањима.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

pa ja to ne vidim kao pitanja, čak, nego kao plot. od samog početka.

banalno van poimanja mogućnosti tolike banalnosti.

nije postavio pitanje, po meni, nije. tačno - pretenciozno. ali, ja sam zapanjen tolikom pretencioznošću. da budeš toliko pretenciozan da odlučiš da budeš tako nepojmljivo banalan, da ti je pitanje zapravo plot jednog trilera. banalan plot.

samo se ne slažem sa tobom za zvučne efekte. meni su legli, čak i neprijatni delovi.

13 hours ago, prota_ said:

mada ima dosta i do toga sto me je smorilo na max da gledam filmove u kojim rajan gosling cuti i vozi nesto

e to.

koji si ti car.

mada je meni Gosling okej ovde. i ta sporost mi je okej. a inače sam smoren Goslingom samo tako.

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Debeli said:

 

e to.

koji si ti car.

mada je meni Gosling okej ovde. i ta sporost mi je okej. a inače sam smoren Goslingom samo tako.

ovde je napokon leglo zato sto glumi replikanta, i kad bi imao sta da kaze nema kome to da kaze, tako da je njegov autism intesifies talenat ovde dosao do izrazaja

sto dalje znaci da mi ne bi smetalo da nisam odgledao ni jedan njegov film ranije, ovako jebiga

Link to comment
Share on other sites

Film je u vizuelnom smislu dosta svetliji od originala, u kome ne vidimo dan. Pretpostavljao sam da će tako biti, ali CGI jednostavno nema dubinu, teksturu i kontrast prave scenografije. Evo nekoliko primera:



bladerunner2049comparison-8-1494534367321_1280w.jpg

bladerunner2049comparison-16-1494534367301_1280w.jpg

Iako je čovečanstvo u znatno goroj situaciji nego pre, sve mi deluje preterano pusto, prazno i sterilno.

straight-up-film-noir-of-the-future-shadowy-figures-wander-t_ek92.640.jpg

blade-runner-4.jpg

Original

congested-city-streets.png

3f6bfc57b6521ede2733870325389978.jpg

Slika iz nudla bara odiše životom u odnosu na nastavak, osećamo gužvu, vlagu i zagađenje. Možda je ideja bila da sve bude beživotno i u magli, mada sumnjam, toliko vremena je prošlo, ljudi je još više i natrpaniji su. Daleko od toga da scene ne izazivaju emociju. Uvod koji prikazuje tlo pokriveno solarnim panelima i prerasta u staklene bašte između kojih ne može igla da padne do ulaza u grad i zgrade korporacija koje se pomaljaju iz smoga je mega turoban. Nisam ljubitelj filtera radi dočaravanja atmosfere, nažalost, isti su prilično korišćeni - beli (sivi), žuti, plavi. Kliše. Doduše, cenim prikaz i drugih lokacija, San Diego je sjajan, Vegas malo manje.

Nastavak produbljuje "šta znači biti čovek" pitanje originala na dobar način. Sjajno zapakovan kraj cementira to pitanje. Veštački čovek koji umire (ideja umiranja kao dokaz života nije nova, bi-centennial man odlično obrađuje tu temu) za nesebičan cilj osećajući sneg kako pada po njemu, i pravi, rođeni čovek koji živi u praznoj, sterilnoj kupoli i fabrikuje sneg i sećanja. Ko je tu čovek? Tu je i Joi, kao dokaz da ni postojanje tela nije imperativ ljudskosti.

Postoji gomila detalja i uskršnjih jaja na koje treba obratiti pažnju. Oduševljen sam konjem (jednorogom bez roga) i njegovim referencama kroz film, Baseline testom (Pale Fire i K-evo jedva primetno oklevanje na drugom testu su napetiji od borbe).

Gluma je 5+. Stoičko ponašanje Poručnika Joshi kada postaje svesna da će umreti, prkos i jedva prisutan trzaj bola u trenutku lomljenja čase me je prvo zbunilo, posle sam shvatio u čemu je reč. Gosling je pokazao širok dijapazon emocija u jako malo facijalnog izražavanja (ali vrlo primetnog, ko ume da gleda). Odlično je izneo razvoj ličnosti poslušnog androida sa osobinama ljudskosti koje počinju da cure kroz pukotine osećanja. Od bezpogovornog roba preko simpatija prema Sapperu, potrebe sa socijalizacijom i osećanja prema Joi, saznanja da je rođen, do laganja, odbijanja poslušnosti, besa jer je ipak obična veđtačka tvorevina i nesebične žrtve i pomirenja sa smrću. Harison dosledan liku, Ana i Dejv odlični (šteta što nije imao duže prisustvo na ekranu), a Luv je priča za sebe. Za Džareda mnogi kažu da je "preglumeo", ali mislim da je fenomenalan, očigledno pati od kompleksa Boga, megaloman je i nije baš baždaren.

Osim par numera (i to onih iz prošlog veka) muzika je slabo autentična, a kao što je Kori primetio, na momente je dronovanje preglasno i nepotrebno. Zvučni efekti su prva liga, zvuk pištolja bije u želudac.

Na mobilnom sam, mrzi me još da kucam, moram da idem opet da gledam. Original je neprejebiv, ali nastavak je dostojan. Ne bih voleo da bude više nastavaka.

Edited by kruko

Don't think of understanding as a 'mental process' at all. Rather ask yourself: in what kind of case, under what circumstances do we say "now i can go on".

fUS165

kWcQcwQpf9Dedwp8ic

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, kruko said:

Nastavak produbljuje "šta znači biti čovek" pitanje originala na dobar način.

 E TO!!!!!

BRAVO!!!!

ceo osvrt je pun pogodak i slažem se sa ogromnom većinom iznetog.

samo, ja sam očekivao da ću od filma da dobijem neko NOVO pitanje, ili bar isto, ali iz radikalno drugačijeg ugla. recimo, ako je pitanje keca "šta je čovek?", zašto dvojka nije recimo "zašto je čovek?" (ne zašto kao distinkcija čoveka, već zašto kao smisao čoveka). ili nešto tako. ako i prihvatim tvoje viđenje kraja kao pitanje ("zašto je"), onda je ono došlo prekasno u filmu, jer se ceo film svodi na pitanje "šta je" - u smislu potenciranja prirodnog rođenja nad veštačkim (koje je SJAJNO PRIKAZANO - i slažem se da Leto nije preglumeo nego je dao vrhunsku ulogu na 100%) a ne na "zašto je" i oko toga se plete radnja.

ove tvoje profi osvrte na zvuk i sliku mogu samo da prihvatim, s obzirom da ni izbliza nisam ulazio u takve detalje. mada mislim da je prenaglašavanje dronovanja sasvim smisleno - taj zvuk je sad neprijatan u tišini, ekces u mrtvačkoj, grobljanskoj atmosferi.

meni je vizuelni "korak dalje" u odnosu na keca pun pogodak. nema života. nema gužve. turobnost i baš ta mrtvačka sterilnost. koncept praškastog simbola (onaj suvi sneg, pesak) je takođe briljantan. Zemlja broji poslednje dane trpljenja ljudi.

skriveni detalji, takođe sjajno. mala usmerenja sitnim detaljima, polovinama replike, na socio-okruženje, koje je suštinski najbitnije u sajberpanku.

Edited by Debeli

MORTALIS HOMO AURA PER KHARONE SERVA

Style over subsistence

Crown of Light. Keeper of The Yoda Chamber. I&I, Righteous Army of One.

Link to comment
Share on other sites

Da, verovatno si u pravu da je praznina smislena i namerna. Iako mi se ne dopada, verovatno iz ljubavi prema okruženju prvog dela, validno je.

 

Pitanje "šta je čovek" postoji od prvog čoveka i postojaće do poslednjeg, odgovor je nemoguć. Tema je univerzalna i nema potrebe zalaziti i u "zašto je čovek" jer to otvara mnoga druga pitanja nevezana za ideju filma.

 

Napomenuo bih i kratki metar sa Sapperom koji maloj devojčici daje primerak Moći i slave koja isto postavlja to pitanje, Sveštenik koji tražu istinu i progonjen je.

K ima Peća i Vuk zvono na komunikatoru, simbolična bajka o borbi dečaka sa prirodom (u ranoj verziji sa odraslim čovekom).

Bleda vatra, šta je istina, šta je laž, šta je stvarnost, da li sam živ, da li sam mrtav, postojim li, postojao sam li.

I had a brain, five senses (one unique); But otherwise I was a cloutish freak.

 

Pikasova slika Dečak vodi konja je u Vegasu se pominje i u Bledoj vatri.

One for my baby od Sinatre, sjajno se uklapa u film

It's quarter to three, there's no one in the place except you and me
So, set 'em up, Joe, I got a little story I think you should know
We're drinkin', my friend, to the end of a brief episode
Make it one for my baby and one more for the road

I got the routine, put another nickel in the machine
I'm feelin' so bad, can't you make the music easy and sad
I could tell you a lot, but you've got to be true to your code
Just make it one for my baby and one more for the road

You'd never know it but buddy, I'm a kind of poet
And I got a lot of things I'd like to say
And when I'm gloomy, won't you listen to me
Till it's talked away

Well that's how it goes and Joe, I know your gettin' anxious to close
And thanks for the cheer, I hope you didn't mind my bendin' your ear
But this torch that I found it's gotta be drowned or it soon might explode
So, make it one for my baby and one more for the road
The long, it's so long, the long, very long ...

Podseća me na One more kiss iz prvenca:

One more kiss, dear, one more sigh
Only this dear, is goodbye
For our love is such pain and such pleasure
That I'll treasure till I die

So for now dear, Aurevoir, madame
But I bow dear, not farewell
For in time we may have a love's glory
Our love story to tell

Just as every autumn leaves fall from the tree
Tumble to the ground and die
So in the springtime like sweet memories
They will return as will I

Like the sun dear, upon high
We'll return dear, to the sky
And we'll banish the pain and the sorrow
Until tomorrow, goodbye

One more kiss dear, one more sigh
Only this dear, is goodbye
For our love is such passion, such pleasure
I will treasure until till I die

Like the sun dear, upon high
We'll return dear, to the sky
And we'll banish the pain and the sorrow
Until tomorrow, goodbye

Galatian Syndrome, biblijska referenca, vredi pročitati, kratko je:

Ako li vas duh vodi, niste pod zakonom. A poznata su dela telesna, koja su preljubočinstvo, nešistota, besramnost, idolopoklonstvo, čaranja, neprijateljstva, svađe, pakosti, srdnje, prkosi, raspre, sablazni, jeresi, zavisti, ubistva, pijanstva, žderanja, i ostala ovakva za koja vam napred kazujem kao što i kazah napred, da oni koji tako čine neće naslediti carstvo Božije. A rod je duhovni ljubav, radost, mir, trpljenje, dobrota, milost, vera, krotost, uzdržanje; na to nema zakona.

Ostatak: (https://wwwyu.com/biblija/48gal005.htm)

 

Oduševljen sam i obiljem vode u Wallace Corp., dok se K, verovatno i svi ostali, kupaju mlazom 99,9% detoksikovane vode u kompresovanom mlazu od dve sekunde. Činjenica da je Wallace slep takođe nije slučajna, ima dosta aspekata.

 

Napomenuo bih još jednom uvodnu scenu, let preko grada i reakcija "wtf, kakva je ovo kasaba?", a potom približavanje prostoru između zgrada i shvatanje dimenzije svega.

 

Stvar koja mi se nije svidela (pored kolornih filtera) su i K-jevi flešbekovi. Mrzim to u filmovima, kao podsetnik za one koji gledaju film preko one stvarii posle ne razmišljaju o njemu. "Aha, setio se toga, da, da sad sam povezao". Fuj.

U čast novog filma, vraćam svoj stari avatar, HAR!

Edited by kruko

Don't think of understanding as a 'mental process' at all. Rather ask yourself: in what kind of case, under what circumstances do we say "now i can go on".

fUS165

kWcQcwQpf9Dedwp8ic

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Dule_smor said:

Tako je bre Kruko!

ot, jedva cekam da vidim kako ce Vilnev uraditi Dune, imam neki osecaj da ce sabiti :D

wait wat, dune neko rece?

btw jos samo 20 dana pa dolazi keva, slobodo eve me! bioskop eve me!

Iako nisam gledao br novi, samo jedno - nemojmo porediti original i ovo. Original je bio "rodjeni u pravo vreme zaljubljeni kad je trebalo"

You may have gone to Cambridge, but I'm an honorary graduate of Starfleet Academy

Link to comment
Share on other sites

Samo da javim da spojlujete film ljudima koji koriste Tapatalk kada napišete u prvoj rečenici nešto važno za plot (prota).

I ja sad neću gledati film recimo zbog toga. :((

 

Lyesmith kept his orange-blond hair pretty much shaved. You could see the lines of his skull. "Tell you what, though. This country started going to bell when they stopped hanging folks. No gallows dirt. No gallows deals."

Link to comment
Share on other sites

Sad sam preslušao saundtrek, nezahvalno ga je porediti sa Vangelosim remek delom, ali i neizbežno. Većina numera je kratka i zaboravljiva i besmislena bez vizuelne komponente. Mnogi IDM umetnici su nešto slično radili mnogo ranije i mnogo bolje. Ne znam zašto su izbacili Johanssona, ali dosta numera zvuči kao njegov rad.

 

 

2049 - Prepoznatljiv sint i perkusija iz prvog dela bez toliko raznolikosti u melodiji, definitivno daje osećaj turobnosti i očaja sveta u 2049. Očigledno glavna tema, koja se kasnije ponavlja i u That's Why We Believe.

Sapper's Tree - Generička kratka traka, bezveze. Šatro ima neku emociju, ali je bezvezna i zaboravljiva.

Flight to LAPD - Slično, isečak koji bez filma ne vredi ništa.

Summer Wind - Sinatra, lepa pesma, ali joj nije mesto posle prethodne, tematski i melodično nije baš na mestu.

Rain - Podseća na Marc Hellnera (Marriages, Asleep on the wing), s tim što je on to radio mnogo bolje. Lepa stvar, karakter 0.

Wallace - Prva duža stvar koja ima karakter, temu i razvoj. Nažalost, teško mi je da je povežem sa Volasom iako zvuči zloslutno, na pola gubi oštrinu i nestaje. Moraću još koji put da preslušam.

Memory - Lepo, ali generičko.

Mesa - Odlična, ali samo zato što liči na Vangelisa, HAR! Sjajna struktura i dinamika, očigledno prilagođeno dešavanju na ekranu isuviše u drugoj polovini.

Orphanage - Komplement vizuelnom, ništa više.

Furnace - Isto, dronovanje besmisleno bez vizuelne komponente.

Someone Lived This - Dobra, ali kao da slušam neku koji sam već čuo do sada na albumu.

Joi - Nežna i lepa tema, mada mislim da je Joi zaslužila više od pet nota kao znak raspoznavanja. Početak je obećavao, ali se nije razvilo u ono što treba.

Pilot - Komponenta vizuelnom.

Suspicious Minds - Niđe veze, kapiram, Dekard i K, we can't go on together with suspicious minds, ali daj, referenca jeftina koliko i K-jevi flešbekovi.

Can't Help Falling in Love - Ista priča.

One For My Baby - Prosto mi je neverovatno da nisam znao za ovu stvar, morao bih slušati malo Sinatre. Pun pogodak.

Hijack - Komponenta vizuelnom, više me je smorilo da se ponavljam. U životu ne bih slušao ovako nešto van filma.

That's Why We Believe - Prati muzičku tematiku filma i pobuđuje nadu ali i osećaj beznađa. Posle drugog minuta prelazi u 2049. temu, očigledno prilagođeno potrebi filma, ne vidim razlog za ponavljanjem.

Her Eyes Were Green - Bezveze.

Sea Wall - Bolesna stvar sa ponavljanjem glavne teme. Devet i po minuta beznađa, patnje, beznačajnosti, praznine, metala, betona, smoga, smrti. Na kraju, obećanje svetlosti, spokoja i nečeg većeg od nas. Sjajno.

All The Best Memories Are Her - Ova me je upokojila posle prethodne :(

Tears In Rain - I onda završni udarac, uzdizanje na nebo, dostignuće humanosti kroz smrt. 35 godina stara tema na steroidima 21. veka (bolji mi je original doduše). Počivaj u miru, jer sada si Čovek, Sine.

Blade Runner - Mašina za ubijanje, svet koji mrvi slabe. Da li je to tračak saosećajnosti i ljudskosti? Radost i žalost postojanja u takvom svetu? Umiranje i rađanje kroz smrt i beskrajni ciklus istog.

Almost Human - Ololo kao za završetak tinejdžerskog filma.

Ne mogu da kažem da saundtrek ne izaziva osećanja (uglavnom nepoželjna, ali ok, i treba), žao mi je što još nisam u mogućnosti da preslušam na mojim predrkanim zvučnicima koje još krijem da ih mali ne pocepa. Nemam neki naročito pozitivan utisak, jako mi je žao zbog toga. Ko nije preslušao Blade Runner Trilogy izdanje originalnog saundtreka, preporučujem ga, šije ovaj za pet meteri sa sve Spotkanie Z Matka koji recituje Roman Polanski maestralno.

Ovde su prevodi tekstova iz toga izdanja: http://www.vangelislyrics.com/vangelis-blade-runner-trilogy-lyrics.htm

Zaboravio sam, Trilogy izdanje nema Bicycle Riders, Blimp Advertisement, Dangerous Days, mada za poslednju nije šteta, jer je praktično samo za film.

Tužan sam sada, kada uzmem u obzir i muziku, mislim da nije dostojan naslednik, ali pristrasan sam, ko nije HC fan, uživaće.

Edited by kruko

Don't think of understanding as a 'mental process' at all. Rather ask yourself: in what kind of case, under what circumstances do we say "now i can go on".

fUS165

kWcQcwQpf9Dedwp8ic

Link to comment
Share on other sites

On 10/13/2017 at 2:05 PM, shw. said:

Samo da javim da spojlujete film ljudima koji koriste Tapatalk kada napišete u prvoj rečenici nešto važno za plot (prota).

I ja sad neću gledati film recimo zbog toga. :((

 

pa izvini, ali stvarno nije bitno za plot to što mene mrzi 2 i po sata da sedim u bioskopu 

Link to comment
Share on other sites

mislim na ono što si napisao o goslingu

Lyesmith kept his orange-blond hair pretty much shaved. You could see the lines of his skull. "Tell you what, though. This country started going to bell when they stopped hanging folks. No gallows dirt. No gallows deals."

Link to comment
Share on other sites

imajte na umu da se desio onaj sveopsti BLACKOUT, mozda je zato u novom filmu dosta napustenih predela i generalno manje guzve svuda.... mozda je ljudska rasa malobrojnija nakon sranja koje se u medjuvremenu desilo... :)

Унутра је сигурно читава експлозија радости и магије!

Link to comment
Share on other sites

 

1 hour ago, fatboy said:

imajte na umu da se desio onaj sveopsti BLACKOUT, mozda je zato u novom filmu dosta napustenih predela i generalno manje guzve svuda.... mozda je ljudska rasa malobrojnija nakon sranja koje se u medjuvremenu desilo... :)

Сазнаћемо шта се тачно десило у трећем делу, приквелу за други, одмах након Декардовог спиноф филма, јер је апсолутна мистерија како је провео остатак свог живота као полу човек полу андроид. Четврти део је већ смештен на другој планети, а пети на планети где су толико развили генетски инжењеринг да стварају све Marvel и DC јунаке, па ћемо имати један диван спој суперхероја и дистопије Филипа Дика. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...