Jump to content

speed-industry.com - Honda CR-Z


speedind

Recommended Posts

Hibridi napadaju i sve ih je više i više!I to uglavnom nisu bili baš neki izričito lepi automobili. I zaista, Tojota Prijus nije baš najlepši automobil, kao ni Hondin Insajt! Interesantno je da je prva generacija Insajta (1999.) bila prvi hibridni automobil na tlu Amerike. Ipak, prvi proizvođač koji je krenuo sa pravom invazijom nešto lepših polu-električnih automobila je bio Leksus. Ovi luksuzni automobili su pokazali da se može kombinovati lep izgled sa ekološki postavljenim tehničkim sklopom, međutim, to nisu oni pravi pravcati hibridi. Oni su imali relativno mali elektro-motor, naspram zaista snažnih V6 ili V8 agregata sa druge strane.

crz1m.jpgMi vam sada predstavljamo još jedan model iz plejade oni ne-pravih-pravcatih hibrida. To je Honda CR-Z, naslednik nekada takođe po mnogo čemu naprednog modela CR-X iz osamdesetih. Ono što je najinteresantnije na CR-Z jeste da je ovo prvo hibridno vozilo koje će biti vizuelno primamljivo, zabavno za vožnju i – jeftino. Zapravo, u Hondinom planu piše da treba da bude vizuelno primamljivo. Što se niske cene tiče, u Americi se očekuje cena manja od 20.000 dolara. U Evropi je to, naravno, značajno viša cifra... Negde oko 25.000 evra, ali i to je prihvatljivo. Za te pare dobijate jedan od najmodernijih automobila na tržištu, namenjen mladim entuzijastima.

crz2m.jpgOn nije klasičan hibrid jer nema veliki kapacitet baterija, nema snažan elektro-motor, koji ni u jednom režimu ne može sam da pogoni čitav automobil! Dakle, osnova će biti benzinski motor. U ovom slučaju, to je i-VTEC sa 1.500 kubika, koji je ipak specijalno podešen da se fino dopunjuje sa dostupnom elektrikom. Tako čitav sklop ima ukupnu snagu od 122 KS, gde je ipak važniji obrtni momenat, koji je kao kod nekog modernog dizelaša. Njega ima 173 Nm, ali već pri nekih 1.500 obrtaja motora. To je ok varijanta za svakodnevnu vožnju, koja može biti i ekonomična, ali i sportska. Sam elektro-motor ima 10 kW (14 KS) i podešen je tako da doprinosi snazi samo pri ubrzavanjima. On takođe služi kao akumulator električne energije, koja se plasira u dostupne baterije. To se čini kada god automobil ne ubrzava, tj. kada god noga vozača nije na papučici gasa.

crz3m.jpgEnterijer je u skladu sa tehnički naprednim funkcijama. Komandna tabla je futuristička, sa više nepravilno raspoređenih regiona sa tasterima. Honda CR-Z ima tri tastera levo od volana, gde vozač može podešavati modove same vožnje. To može biti Econ, Sport ili Normal mod. U ovom prvom, menjač, motor, odziv na gas, elektro-servo volan, pa čak i klima-uređaj se podešavaju tako da je finalni rezultat što manja potrošnja goriva! U trodimenzionalnom kokpitu, oko brzinomera se pojavljuje plavi krug, koji postaje zelen što je vaša vožnja više ekonomična. Takođe, kao i u Insajtu, možete igrati i igricu Eco Scoring, gde održavate listove na imaginarnim granama drveća. Te grane su na jednom malenom displeju u sredini i što vam manje listova otpadne – to je vaša vožnja bolja, tj. ekonomičnija!

crz4m.jpgPotrošnja Honde CR-Z će biti negde oko 6,5 lit/100 km, a ubrzanje do 100 km/h ispod 10 sekundi. Oprema će takođe biti odlična, imajući u vidu da će ovaj automobil pripadati kategoriji malih hečbek modela, praktično nešto između npr. Folksvagen Pola i Golfa, neki mini-Široko, ili tako nešto... U bogatijim paketima opreme, imaće i ksenonske farove sa LED dnevnim svetlima, 360 vati snažnu muziku sa 7 zvučnika (jedan je i subwoofer), zatim ključ-karticu, satelitsku navigaciju, 16 ili 17 inča alu-felne itd. Nekome će možda najveći problem biti to što će ovo praktično biti dvosed, jer prostora na pomoćnoj zadnjoj klupi gotovo i da nema! CR-Z se računa kao 2+2 hečbek.

Na kraju se samo može reći da je Honda CR-Z jedan zaista kul automobil, ali nakon prvog koncept-modeal pred ovu serijsku verziju, realno, očekivali smo mnogo više. Serijski model ima specifičan stajling, ali čini se ne dovoljan kako bi bio univerzalno dopadljiv. Ako ne razumete šta želimo reći, dovoljno je da samo pogledate aktuelnog Folksvagenovog Široka. Tako je otprilike trebao da izgleda ovaj Hondin CR-Z. Ovako, kako sada stvari stoje, već je poznato da CR-Z neće postići uspeh nekadašnje (svemirske) Honde CR-X...

Pogledajte članak na speed-industry.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...