Get Adobe Flash player

speedind

Members
  • Content count

    12
  • Joined

  • Last visited

About speedind

  • Rank
    Nemam pravo na custom titulu!

Profile

  • Gender
    Male
  1. speed-industry.com - Seat Ibiza ST

    U pokušaju da špansku marku izvuku iz debele krize, Folksvagen grupa je skoro predstavila jedan novi Seat. To je Ibica karavan, oznake ST, koja će biti prvi Seatov karavan u ovom segmentu tržišta. Činjenica je da je marka Seat trenutno najmanje profitabilna u okviru VW grupacije, pa je nerealno očekivati da će i nova Ibica ST napraviti bilo kakav veći pomak. Ovaj automobil će se nalaziti u grupi kojoj pripadaju npr. Fabija Kombi, Klio Grandtur i 207 SW, gde nijedan od pomenutih ne beleži bog zna kakav tržišni udeo. http://www.speed-industry.com/noviteti/seat_ibica_st/ibica1m.jpg> Danas svako zna da su, na primer, Polo, Fabija i Ibica veoma slični, ako ne i isti automobili. Oni svi potiču iz iste grupacije, pa je jasno da je Polo kao pripadnik matične Folksvagen game najkvalitetnije i najmodernije izrađen, ali koje objašnjenje dati za veliku cenovnu razliku između Ibice i Fabije? U salone domaćeg uvoznika za Škodu je već stigla restilizovana Škoda Fabija, koja će imati baznu cenu – pazite sad – manju od 8.000 evra, dok je Ibica još uvek na nekih 10.000, i to na aktuelnim prodajnim akcijama! Sada gledate fotografije Ibice ST, koja je novi, kompaktni karavan, mada već odavno možete kupiti Fabiju Kombi, pa čak i u novoj RS verziji sa 180 konja... http://www.speed-industry.com/noviteti/seat_ibica_st/ibica2m.jpg> Najveći novitet kod Ibice ST je, logično, prtljažnik. Njegov kapacitet je značajno povećan u odnosu na standardni model sa petoro vrata i sada iznosi 430 litara. Ne možemo a da ne istaknemo da je volumen gepeka Fabije Kombi čak 505 litara, što je ipak značajna razlika. Pored toga, međuosovinsko rastojanje je iz nekog razloga ostalo isto kao i kod hečbek Ibice sa petoro vrata - samo 2,46 metara. U našem testu Ibice hečbek smo istakli da prostora na zadnjoj klupi ima veoma malo, te ne očekujte da je ovaj problem rešen kod ST modela. Inače, dužina ST modela je veća za 18 cm i iznosi 4,23 m, dok je širina još uvek 1,69 m. Dizajn je, kao što i vidite, ostao isti. To znači da je automobil atraktivan sa koje god ga strane gledali, gde je stražnjica kod ST-a možda i lepša no kod hečbek-modela. Ovaj automobil ipak ima i nekih tehničkih prednosti u odnosu na druge. Inženjeri u Seatu su se detaljnije bavili materijalima i koncepcijom šasije, koja je sada promenjena u odnosu na druge Ibice. Naizgled nebitno za automobil koji pod haubom neće poneti motore jače od 105 konja, ali podatak da je masa bazne Ibice ST tek nešto veća od jedne tone i samim tim znači da je značajno redukovana, sigurno ima većeg uticaja na performanse. Pored toga, može se računati i na manju potrošnju goriva. Kao i kod prethodnih verzija Ibice, tako i ovde imamo branike koji su atraktivnog dizajna ali su veoma rezistentni prilikom udara, pri parkiranju ili nezgoda u gradskoj vožnji. Na kraju, novi ST model skoro u potpunosti deli izgled kabine sa svim ostalim Ibicama u ponudi. Jedina razlika je, naravno, više prostora u prtljažniku. Paleta motora je moderna, gde 4 od 6 motora poseduju turbinu i direktno ubrizgavanje goriva. Osnovni je i dalje trocilindraš sa 70 konja, ali je i najsnažniji takođe trocilindraš! Radi se o novom 1,2 TSI motoru, koji ima 105 konja, postiže 190 km/h i troši u proseku samo 5,3 litara bezolovnog benzina. Za još veći užitak, za 1,2 TSI možete naručiti i DSG menjač sa svih 7 brzina. Ponudu benzinaca kompletira dobro poznati 1,4 16v, dok je novitet kod dizelaša mali 1,2 TDI sa 75 konja. Od Folksvagen Pola su još od ranije preuzeti 1,6 TDI sa 90 i 105 konja, što zaokružuje startnu ponudu motora za Ibicu ST. Još uvek se ne zna da li će se možda pojaviti FR ili Kupra verzija, sa jačim motorima od 150 i 180 KS. To je sasvim moguće, ako imamo u vidu da je Fabija RS već dobila mali 1,4 TSI iz modela Ibica Cupra (180 KS). Na početku teksta smo već pomenuli neke konkurente u klasi kompaktnih karavana, koji svakako imaju svojih prednosti u odnosu na Seat Ibicu ST. Osim konstatacije da je Ibica ST jedan lep i atraktivan karavan, ne možemo naći nijedan drugi zaključak koji bi favorizovao ovaj model. Vaš izbor. Pogledajte članak na speed-industry.com
  2. speed-industry.com - Nissan Leaf EV

    Dok se Reno ovih dana bavi svojim elektro-vozilima, modelima Fluens i Kangu oznaka Z.E., njihov partner Nisan ne sedi skrštenih ruku. Na bazi Renoovog tehnološkog razvitka, Nisan je predstavio novi Leaf, prvi njihov serijski elektro-mobil! Reklo bi se da je sve više i više ovakvih automobila širom sveta, pa se i naše tekstovi gde vam predstavljamo novitete najčešće odnose na vozila sa alternativnim pogonom. Jedino što se sa hibridnih modela lagano već prelazi na serijske elektro-mobile, kakav je i novi Leaf. Leaf je hečbek koji se nalazi u C-segmentu tržišta, u toj popularnoj Golf-klasi. On je u potpunosti praktičan i funkcionalan koliko i svi drugi, da kažemo, normalni automobili. Ni karoserija ni enterijer nisu pretrpeli bilo kakve izmene, da bi se složen elektro-sklop mogao instalirati. Malo ko bi mogao iz prve pogoditi da on nema klasičan motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Njemu je pod haubom elektro-motor snage 80 kW, sa 280 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da se parira modernim benzincima i dizelašima. Punjive litijum-jonske baterije (Li-Ion) su postavljenje pozadi i one same imaju maksimalan izlaz od 90 kW. Punjenje je moguće parcijalno tokom vožnje, a u potpunosti putem klasične kućne utičnice ili brzih punjača, koje Nisan u saradnji sa Renoom planira da postavlja, za početak, u velikim gradovima. Brzi punjači će moći da napune 80% kapaciteta baterija za samo pola sata, dok je kompletno punjenje putem klasične utičnice proces koji traje do 8 sati. Sa napunjenim baterijama, Nissan Leaf može da pređe više od 160 km, zavisno od načina vožnje. Japanski inženjeri su izračunali da to pokriva većinu dnevnih potreba prosečnog vozača, te da je Leaf u ovom trenutku tehnički spreman da nastupi na globalnom tržištu. Pored svih tih tehničkih prednosti, ovaj automobil uopšte ne izgleda loše. U početku će se nuditi samo u ovoj svetlo-plavoj metalik boji, plavo osvetljenim pozicijama prednjih farova, kao i plavom osvetljenju u enterijeru. Enterijer je jednostavan, ali i prostran, što će odgovarati manjim porodicama. Vozač, pored svih standardnih komandi, poseduje i konstantnu vezu sa centralnim serverom koji daje vozaču informacije o vozilu, obližnjim stanicama za brzo punjenje i sve ostale potrebne informacije. Ovaj sistem su nazvali Connected Mobility IT. Ono što je posebno zanimljivo jeste da ovaj elektro-mobil neće koštati više od, recimo, jednog dobro opremljenog Golfa, dakle svakako manje od 30.000 evra. To je odlična cena, imajući u vidu da hibridni Prijus, koji smo i mi vozili, kod nas košta negde oko 25.000... Nakon nekoliko godina eksploatacije modela Leaf, troškovi punjenja se višestruko isplate naspram konvencionalnog trošenja goriva, a uz to uopšte ne zagađujete okolinu. Tu treba uključiti i potpuno tihu vožnju, koja se odlikuje sjajnim ubrzanjima. Što bi naše kolege englezi rekli – win-win situacija! Više fotografija u GALERIJI! Pogledajte članak na speed-industry.com
  3. http://www.speed-industry.com/noviteti/ford_focusrs500/rs1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Ako vam je 225 konja iz Fordovog Fokusa ST malo, iako to mnogima nije, onda bi trebalo da se okrenete ka Fokusu oznake RS. Njegovih 300 konja opet nekome mogu da se učine slabašnim, te je Ford ponudio limitiranu seriju posebnog Fokusa oznake RS500. Njegov petocilindrični 2,5 turbo-motor ovde razvija 350 KS pri 6000 obrtaja u minuti. Pride dobijate i 460 njutn-metara, koji su za razliku od modernih dizelaša, raspoloživi u gotovo čitavom režimu rada motora. Broj 500 u nazivu znači da će ovaj Focus RS biti napravljen u ekskluzivnoj seriji od samo 500 komada, svaki sa svojom posebnom pločicom na kojoj je ukucan broj modela. Ovaj automobil je verovatno rekorder u brzini prodaje čitavog volumena proizvodnje, jer je dan početka zvanične prodaje ujedno bio i dan završetka iste! Svi modeli su razgrabljeni za manje od 24 časa! Od toga, većina modela (nešto malo preko 100) je otišlo u Veliku Britaniju, dok je ostatak svoje vlasnike našao u 19 evropskih zemalja. http://www.speed-industry.com/noviteti/ford_focusrs500/rs2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Pored snažnijeg motora, moralo je doći i do još nekih promena. Jasne su one vizuelne: veći usisnici, difuzori vazduha i spojleri, gde se od spojlera posebno ističe onaj pozadi na krovu. Veća specifičnost Fokusa RS500 jeste njegova boja, koja će za svih 500 komada biti ista – crna. Ono što je zanimljivo jeste da je ovo ustvari obična Panther Black nijansa, koja je u saradnji sa eminentnim proizvođačem 3M konvertovana iz visokog sjaja u mat. Ovo se postiglo upotrebom specijalnih folija, koja su patent kompanije 3M. U skladu sa crnom-mat karoserijom, tu su i crne felne od 19 inča, postavljene na pneumatike oznake 235/35 R19. Vožnja modela RS500 je, u odnosu na standardni RS, poboljšana pre svega jačim motorom. To je isti onaj Volvoov 2,5 turbo sa 5 cilindara, koji sada ima prevashodno bolji dovod hladnog vazduha. Veći su interni usisnici, ugrađen je interkuler većeg kapaciteta, kao i sportski filter vazduha. U skladu sa tim, instalirana je i bolja pumpa za gorivo, kao i novi softver elektronske kontrole rada motora (ECU). Maksimalna brzina Fokusa RS500 je ista kao i kod Fokusa RS - 263 km/h, ali je ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno sa 5,9 na 5,6 sekundi. Dakle, međuubrzanja su ta gde možete osetiti razliku, barem što se performansi tiče. http://www.speed-industry.com/noviteti/ford_focusrs500/rs3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Odlike enterijera su izrazito sportske. Napravljen je sjajan kontrast crne kabine i jarko crvenih Recaro sedišta, kao i mnogih hrom-aluminijumskih detalja. Od opreme se nudi sve ono što se uopšte i nalazi u specifikaciji za Fordov Fokus. Tu su tako i dvozonski automatski klima-uređaj i Sony audio sistem sa 6 diskova. U krajnjoj liniji, to nije sve ni toliko bitno… Malobrojnim vlasnicima će biti važnije uživati u performansama, ali i jedinstvenom stajlingu koji donosi Fokus RS500, automobil koji će jednog dana sasvim sigurno biti cenjen i u društvu kolekcionara! Cena ovog modela je (bila) između 40 i 47 hiljada evra, zavisno od tržišta.
  4. speed-industry.com - McLaren MP4-12C

    http://www.speed-industry.com/noviteti/mclaren_mp4/mclaren1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Ako ste mislili da je Ferari postigao savršenstvo sa modelom 458 Italia, barem što se tiče super-sportskih automobila do 200.000 evra vrednosti, možda ste se i prevarili. Engleski Meklaren je iznenadio javnost, ponudivši novi automobil upravo ove kategorije, što svakako niko nije očekivao. Svi znaju za njihovu veliku tradiciju u F1 šampionatu, što je zaista neprocenjivo iskustvo i velika startna prednost za McLaren. Stoga ne čudi izjava Entoni Šerifa, jednog od direktora ove firme, koji je rekao: Zaboravite sve što znate o kompanijama koje proizvode sportske automobile, jer mi smo jedinstveni! http://www.speed-industry.com/noviteti/mclaren_mp4/mclaren2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Predstavljamo vam je model komplikovane oznake MP4-12C. Prvi deo ove oznako se odnosi na nekadašnji McLaren Project 4 još iz 1981. godine, kada su se udružili Meklaren i Ron Dennis. Dvanaestica označava interni rang ovog modela unutar kompanije, a najbitniji deo ove oznake je sigurno ovo C na kraju, jer se on odnosi na primenu karbona. To je možda i najinovativniji patent kod ovog automobila, jer je on rađen po inside-out konceptu. Baza svega je revolucionarna mono-cell šasija od kompozitnog karbona, koja teži samo 80 kilograma! Ona je izlivena iz jednog komada, što je plus i za performanse, ali i za bezbednost putnika. Generalno, čitavo vozilo je veoma lagano i nudi sjajan odnos konjskih snaga i mase, možda i najbolji u ovoj, da kažemo, klasi. To su super-sportski modeli poput Ferarija F458 ili Lamborginija Galjarda. http://www.speed-industry.com/noviteti/mclaren_mp4/mclaren3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Karbonska šasija iz jednog dela je omogućila instalaciju lakših delova karoserije, koji su takođe od karbona. Primećujete da pričamo o velikoj količini karbona, koji je do sada bio rezervisan samo za ultra-skupe sportske modele. Meklaren je započeo primenu specifičnog kompozitnog materijala, kojeg su proizveli zahvaljujući bogatom iskustvu iz F1 takmičenja. Tako 12C ima samo 1.300 kilograma, što je sjajan podatak za 600 konja snažan automobil, koji će koštati oko 200.000 evra. Već ima skoro 2.000 zainteresovanih kupaca za ovaj automobil, koji sa zvaničnom prodajom kreće početkom sledeće godine. Iako se radi o veoma snažnom i brzom automobilu, on neće biti komplikovan za vožnju. Biće opremljen sa svim dodacima, u vidu ABS-a, EBD-a, ASR-a, ESP-a, Hill Holder-a, ali i Brake Steer sistemom. Naime, MP4-12C može da utiče na rad kočnica nezavisno na oba točka pozadi, što za rezultat daje preciznije upravljanje u krivinama. Takođe, vozilo je opremljeno i sa vazdušnom kočnicom, koja je slična onoj sa Bugatijevog Vejrona. http://www.speed-industry.com/noviteti/mclaren_mp4/mclaren4m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Precizan podatak o snazi motora je 592 konjske snage i 599 njutn-metara obrtnog momenta. To 3,8 V8, koji se rado vrti i do 8.500 obrtaja, što je pravi zadatak za novi SSC (Seamless Shift Gearbox) menjač. On je, kao i svaki drugi i najmanji deo ovog automobila, izrađen u potpunosti od strane Meklarena; poseduje duplo kvačilo i sedam stepeni prenosa. Automobil je prepun novotarija, pa tako na ručici ovog sekvencijalnog menjača možete naći i taster kojim najavljujete promenu brzina i tako pripremate transmisiju na to. Tu su i podešavanja za razne stilove i uslove vožnje, pa i Launch Control, kojim ćete poterati novi Meklaren do 200 kom/h za manje od 10 sekundi. Za maksimalnu brzinu kažu da će biti iznad 320 km/h. Važno je napomenuti da je sve pomenuto, svaki pa i najmanji deo ovog automobila izrađen od strane Meklarena, bez previše pomoći sa strane! Jasno je da sveukupni utisak MP4-12C modela neće biti u nivou nekadašnjeg F1, ali Meklarenov tim nam najavljuje još novih modela u narednim godinama, gde će ovaj o kojem smo vam danas pričali - biti najslabiji! Šta reći osim da jedva čekamo.
  5. speed-industry.com - Porsche Cayenne

    http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>U isto vreme kada na tržište izlazi novi Folksvagen Tuareg, tu je i njegov pobratim – Porše Kajen. Kao što je to bio slučaj i kod prethodne, prve generacije, novi model popularnog Porše Kajena će ponovo deliti platformu i brojne tehničke sklopove sa Tuaregom. Dakle, na ženevskom salonu je tako prikazan još jedan novi SUV – druga generacija Porše Kajena! On ima veliki zadatak da nasledi prvu generaciju, koja je počev od 2002. godine svima pokazala da striktnih podela u auto-industriji – nema! Dakle, i Porše može da pravi terenska vozila, nebitno koliko uslovno to govorili. http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Nekoliko bitnih izmena je zahvatilo Tuareg, pa tako automatski i Kajena. Šasija je im je ista, tako da je upotreba aluminijuma i magnezijuma smanjila masu Poršeovog džipa za celih 200 kg, kao i kod novog Tuarega! Za razliku od prethodnika, novi model je duži za 48 mm (ukupno 4,85 m), gde je čak 40 mm otišlo na dužinu međuosovine. Ceo automobil je više približen sportskim Porše-modelima, pa tako ovaj Kajen neće biti toliko dobar van puta kao prethodni. To nam jasno govori i PR odeljenje Poršea, koji u brošurama za novi Kajen nigde ne navodi njegove off-road mogućnosti. Dakle, u ponudi neće biti posebnih off-road paketa, kao što je to Terrain Tech kod Folksvagenovog konkurenta. Novi su motori, novo je ogibljenje, novi je poznati Poršeov PTM menadžment trakcije vozila, novi je sekvencijalni Tiptronic menjač sa 8 brzina. http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Već i na samim fotografijama vidite novi, agresivniji stajling karoserije. Uživo zaista izgleda sjajno, bolje nego prethodnik! Veće su izmene u enterijeru, koji je zahvaljujući većem rastojanju između osovina znatno prostraniji. Pored toga, dizajneri su se potrudili da se putnici unutra osećaju zaista kao u Poršeu, tako da je u potpunosti zamenjen nekadašnji dosadni dizajn kokpita. On sada više liči na luksuznu Panameru, sa tim karakterističnim visokim delom konzole između prednjih sedišta. Materijali su znatno bogatiji i mogućnosti personalizacije su veće. Naravno, opcionali su opširno štivo za novog Kajena, gde mi npr. izdvajamo Burmajsterov sistem ozvučenja od čak 16 digitalnih i odvojenih kanala, sa ukupno 1000 W snage! http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne4m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>I oprema je bogatija, pa tako već kao standard dobijate sedmoinčni kolor-ekran, kožna sedišta koja se podešavaju putem elektro-motora, ali i 18-ice felne, prednje i zadnje parking senzore, kao i pomenuti PTM sistem trakcije. Kao opcional možete naručiti zaista mnogo toga, gde se na konto vožnje izdvajaju tri nova sistema. To su PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), koji prati lateralna pomeranja šasije/vozila, te interveniše pri velikom naginjanju. Tu je zatim i PTV Plus (Porsche Torque Vectoring), koji se brine o upravljivosti Kajena pri ekstremnim situacijama i odnosi se na zadnju osovinu, tj. zadnje točkove. Radi u korenspodenciji i sa PTM-om, ali i sa serijski ugrađenim PSM-om (Porsche Stability Management). Na kraju, PASM (Porsche Active Suspension Management) reguliše visinu vozila i krutost amortizera, kroz podešavanja Normal, Sport i Auto. http://www.speed-industry.com/noviteti/porsche_cayenne/cayenne5m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Tri od ukupno pet motora su pozajmljeni od novog Tuarega, i sva tri imaju prosečnu potrošnju manju od 10 litara! To su bazni 3,6 V6 benzinac sa 300, kao i dizelaš sa 3.000 kubika, ali i sa 240 konjskih snaga. Veliki novitet je Folksvagenov hibridni pogon, sa V6 TSI turbo i elektro-motorom u paru, koji zajedno imaju 380 konja, ali i potrošnju koja odgovara jednoj baznoj V6-ici! Ekskluzivitet će ostati Kajen S, model sa 400 konja snažnom V8-icom, a najbolji u ponudi je svakako Kajen Turbo, sa tim istim V8 motorom, koji pak sa turbinom postiže okruglo 500 konja! Ovaj poslednji tako ima performanse dostojne jednog Poršea, maksimalna brzina mu je čak 278 km/h, a ubrzanje do stotke je samo 4,7 sekundi! Naravno, potrošnja goriva je kod Turbo modela ravno duplo veća od hibridne verzije, gde Turbo u gradu troši 16,2 lit/100 km, dok hibrid troši samo 8,7 lit! Hibridni Kajen ipak nema značajno lošije performanse – 242 km/h i 6,5 sekundi do 100 km/h! Naravno, sklop funkcioniše na već dobro poznati način – elektro-motor je ujedno i inverter koji je instaliran na transmisiju (Tiptronic sa 8 brzina), pa može pogoniti i prednje točkove ali i puniti baterije, koje se nalaze u podu prtljažnika. Kao što vidite, svi ostali benzinski motori su pozajmljeni iz luksuzne Panamere (V6, V8 i V8 Turbo). Nema ni delića sumnje da ja ovaj novi Kajen dostojan naslednik prethodne generacije. Možda je i dobro što je Poršeov menadžment u neku ruku odustao od nekih off-road karakteristika, pa sada imamo Kajena koji je zaista sjajan u nekoj realnoj, svakodnevnoj eksploataciji. Ponavljamo, smatramo da je kupovina terenca, odnosno SUV vozila, veoma poželjna za naše nešto trošnije drumove. Prodaja ovog SUV-a počinje u maju, na tlu Zapadne Evrope.
  6. speed-industry.com - Volvo S60

    http://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Volvo S60 može da bude pravo iznenađenje! Automobil koji je zaista ima dug period razvitka, gde je javnost još odavno znala kako će on izgledati, danas u svojoj serijskoj verziji jednostavno briljira. Naravno, to je još uvek u teoriji, ali nakon bližeg upoznavanja sa ovim automobilom, jasno je da je ovo najvažniji Volvo-ov projekat u poslednjih 10, a možda i više godina. On je prva limuzina koja se u potpunosti bazira na vizuelnim postulatima terenca XC60, koji je bio prvi Volovoov model nove generacije! http://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>S60-ica će biti predstavljena na salonu automobila u Ženevi u tri verzije. Za naše tržište će sasvim sigurno biti najpopularniji dvolitarski dizel sa 5 cilindara i 163 konjske snage. Snažniji D5 dizel je još uvek ostao u ponudi, ali kod novog Volvoa razvija čak 205 KS i 420 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 235 km/h i kombinovanu potrošnju od jedva 5 lit/100 km! Dve turbine pomažu ovaj proces, ali ipak nemojte očekivati performanse koje imaju BMW-ov biturbo-dizel iz Serije 1, ili Mercedesov C250 CDI, kojeg smo vam ranije detaljno predstavili. Na kraju, ponudu zaokružuje najsnažniji benzinac oznake T6, koji ima 3 litra i čak 304 konjske snage. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 6,5 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. U odnosu na slabiji trolitarski agregat iz aktuelnog XC60, novi će imati manju potrošnju goriva za čak 10%! Naravno, ovaj model će ekskluzivno dolaziti sa AWD pogonom na sve točkove, jer bi u suprotnom imali baš veliki problem da 300 konja prebacite na podlogu. Menjač je naravno šestostepeni Geartronic, automatski, dok je dok pomenutih dizelaša menjač manuelnog tipa, uz doplatu za automatik. http://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Kasnije će usledeti i neki novi motori, gde se ističu veoma štedljivi dizel oznake DRIVE sa 1600 kubika, kao i nekoliko manjih benzinskih motora. Svi će biti na bazi Fordovog EcoBoost-a, dakle, svi će biti sa turbo-punjačima. Možemo očekivati čak 3 različite varijante budućih benzinaca. Osnovni će biti 1,6 turbo, oznake GTDi, koji će imati 150 KS ali i za tu snagu neobično velikih 240 Nm, dok će oznaku T4 nositi jača verzija istog ovog motora. Ona će imati 30 konja više i biće praktično preslikana varijanta Fordovog EcoBoost-a iz najnovijeg Fokusa. Dalje, turbo-punjačem će biti opremljen i dvolitarski benzinski turbo, koji će imati 240 KS. Odličan podatak za četvorocilindrični motor! Svi ovi budući motori, koje možemo očekivati krajem 2010. godine, će biti dostupni i sa najnovijim Powershift poluautomatskim menjačem, koji će imati sistem sa dva kvačila! Da samo dokažu koliko su ozbiljni sa novim S60, Volvo će krajem godine predstaviti i veoma ekonomičnu verziju istog, koji će biti pogonjen malim 1,6 turbo-dizel DRIVe agregatom, koji će imati 115 KS, ali i neverovatnu prosečnu potrošnju od samo 3,6 lit/100 km i emisiju štetnih gasova ispod 115 gr CO2/km! http://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo4m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Ono što je nas posebno iznenadilo jeste lista aktivnih sistema koji pomažu vožnju i bezbednost novog S60. Ovaj automobil po tome može biti rame uz rame sa Audijem, Mercedesom ili BMW-om. Od interesantnijih sistema izdvajamo ASC sistem, odnosno „Advanced Stability Control, koji je naprednija generacija popularnog ESP-a kod drugih modela. Još jedna inovacija je novi Pedestrian Detection sistem, koji prepoznaje osobe visine već od 80 cm i automatski zaustavlja automobil u slučaju njihovog neopreznog istrčavanja. Inženjeri Volvoa su veliki broj sati utrošili i na novu šasiju Volvoa S60, koja je sada čvršća i lakša, gde uz doplatu možete dobiti i FOUR-C automatsko podešavanje ogibljenja. Generalan utisak je da su oni kreirali odlično sportsko podvozje, jer prva brošura novog S60 ukazuje isključivo na sjajne dinamičke odlike vozila. http://www.speed-industry.com/noviteti/volvos60/volvo5m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Lista noviteta se nastavlja u nedogled. Tako ovaj automobil preuzima i inovativni City Safety sistem, koji je dodatna oprema i na XC60 urbanom terencu i služi da atomatski zaustavlja vozilo u slučaju iznenadnih kočenja. Tu je i DAC sistem koji prati zamor vozača tokom dužih vožnji, ali i BLIS sistem infra-crvenih kamerica koja prate vozila u mrtvom uglu i o tome obaveštava vozača. Nov je i softver koji se kontroliše putem sedmoinčnog TFT ekrana i koji sada liči na popularni MMI iz Audija. Ekran je smešten na svoju dobro poznatu lokaciju, kao i kod XC60-ice. Putem njega vozač može gledati i sliku sa kamere postavljene pozadi, prilikom parkiranja, ali i sa kamere napred, koja ima ugao pomeranja od 180 stepeni, tako da izlazak iz problematičnih garaža više nije stresan! Ceo kokpit je generalno samo unapređen u odnosu na ono što smo do sada viđali od Volvoa, što uopšte nije loša stvar. Čitav enterijer je oplemenjen sa novim materijalima i novim opcionalima po pitanju kože, aluminijuma i drveta. Novi su i audio-sistemi, gde je najekskluzivniji delo kompanije Audyssey Laboratories, koja je poznata po studijskim i bioskopskim ozvučenjima. Još dosta teksta može da se napiše o novom Volvou S60 i mi smo sasvim sigurni da se radi o jednom sjajnom automobilu, onom koji bi vrlo lako mogao biti u istom rangu sa Audijem A6, BMW-om Serije 5 i Mercedesovom E-klasom. Naravno, sve za signifikantno manje novca.
  7. speed-industry.com - Audi A1

    http://www.speed-industry.com/noviteti/audia1/audi1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Nemački Audi je jednom pokušao da se, da kažemo, spusti u klasu manjih automobila. Bio je to nesretni model A2, čiji koncept ni dan danas ne možemo da shvatimo na pravi način. Odavno se sprema novi model, koji bi trebao da vrati imidž Audija kao premijum-marke i u svet malih, gradskih vozila. Toliko je potrošeno u marketing najnovijeg modela oznake A1, da je britanski magazin What Car još pre mesec dana izabrao A1 za najuzbudljiviji automobil 2010. godine. Sad bi vi na osnovu toga rekli kako vam plasiramo bajat prilog, ali tada mali Audi nije bio ni prikazan! http://www.speed-industry.com/noviteti/audia1/audi2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Sada jeste i predstavlja manje-više ono što smo mogli i da očekujemo na osnovu prethodnih koncept-vozila. To je mali hečbek sa troje vrata, kraći od 4 metra, sa širinom od čak 1,74 metra. Samim tim, jasno je i ko mu je konkurencija – MINI, MiTo i budući BMW serije Nula. Audi A1 će posedovati neki svoj imidž i neku svoju posebnu priču. Funkcionalno, ciljno i tehnički su sve to isti automobili, ali su vizuelno potpuno različiti. Tako A1 donosi kontra-obojene lukove iznad prozora, LED tehnologiju svuda unaokolo, kao i male i veoma efikasne motore. Felne će biti dostupne u veličinama od 16 do 18 inča. http://www.speed-industry.com/noviteti/audia1/audi3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Enterijer je dovoljan za četiri putnika, gde će ova verzija sa troje vrata zapravo više biti 2+2 model, dok će tek budući Sportback biti komforan na četiri, eventualno pet putnika. Dizajn prati mladački duh eksterijera, sa ponekim jasno prepoznatljivim detaljima iz većih Audija. Ceo enterijer je osvetljen LED tehnikom, a interesantan je i veliki ekran pomoću kojeg se kontroliše MMI sistem (MultiMedia Interface), poznat sa većih i skupljih Audija. http://www.speed-industry.com/noviteti/audia1/audi4m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Motora će u startu biti četiri - dva dizela i dva benzinca. Svi će dolaziti sa turbo-punjačima, što znači da neće biti blokova velike zapremine. Osnovni je 1,2 TSI sa 86 konjskih snaga i sa sjajnom ekonomičnošću. Nešto veću potrošnju ima 1,4 TSI preuzet iz Audija A3. On ima 122 konjske snage i stiže do maksimalnih 200 km/h, dok mu za pola od te brzine treba 9,2 sekunde. Najekonomičniji ali i nešto skuplji će biti dizeli iz novog Folksvagenovog Pola. Dakle, to je 1,6 TDI blok, onaj koji smo vam mi prikazali u našem Speed Industry testu novog VW Pola. Ponuđene su verzije od 90 i od 105 konja. http://www.speed-industry.com/noviteti/audia1/audi5m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>I sami vidite da novoj A-jedinici fali snage kako bi bio ravnopravan takmac u borbi sa MINI Cooper S ili Mito Turbo modelima. Stoga je za kasnije ostavljena premijera novog Audija S1, koji će imati popularni 1,4 turbo sa svih 180 konjskih snaga! Pored toga, planira se i Sportback sa petoro vrata, kao i kabriolet. Svi oni će imati podelu na Ambition i Attraction pakete opreme, ali uz pozamašnu listu opcionala. Oni se odnose na milion kombinacija boja unutra, sjajni MMI multimedijalni centar iz većih Audija, kao i na luksuzne detalje eksterijera. Sa cenom od oko 17.000 evra pa naviše, ovo će biti još jedan u nizu trendy automobila na našem ali i evropskom tržištu.
  8. speed-industry.com - Honda CR-Z

    Hibridi napadaju i sve ih je više i više!I to uglavnom nisu bili baš neki izričito lepi automobili. I zaista, Tojota Prijus nije baš najlepši automobil, kao ni Hondin Insajt! Interesantno je da je prva generacija Insajta (1999.) bila prvi hibridni automobil na tlu Amerike. Ipak, prvi proizvođač koji je krenuo sa pravom invazijom nešto lepših polu-električnih automobila je bio Leksus. Ovi luksuzni automobili su pokazali da se može kombinovati lep izgled sa ekološki postavljenim tehničkim sklopom, međutim, to nisu oni pravi pravcati hibridi. Oni su imali relativno mali elektro-motor, naspram zaista snažnih V6 ili V8 agregata sa druge strane. Mi vam sada predstavljamo još jedan model iz plejade oni ne-pravih-pravcatih hibrida. To je Honda CR-Z, naslednik nekada takođe po mnogo čemu naprednog modela CR-X iz osamdesetih. Ono što je najinteresantnije na CR-Z jeste da je ovo prvo hibridno vozilo koje će biti vizuelno primamljivo, zabavno za vožnju i – jeftino. Zapravo, u Hondinom planu piše da treba da bude vizuelno primamljivo. Što se niske cene tiče, u Americi se očekuje cena manja od 20.000 dolara. U Evropi je to, naravno, značajno viša cifra... Negde oko 25.000 evra, ali i to je prihvatljivo. Za te pare dobijate jedan od najmodernijih automobila na tržištu, namenjen mladim entuzijastima. On nije klasičan hibrid jer nema veliki kapacitet baterija, nema snažan elektro-motor, koji ni u jednom režimu ne može sam da pogoni čitav automobil! Dakle, osnova će biti benzinski motor. U ovom slučaju, to je i-VTEC sa 1.500 kubika, koji je ipak specijalno podešen da se fino dopunjuje sa dostupnom elektrikom. Tako čitav sklop ima ukupnu snagu od 122 KS, gde je ipak važniji obrtni momenat, koji je kao kod nekog modernog dizelaša. Njega ima 173 Nm, ali već pri nekih 1.500 obrtaja motora. To je ok varijanta za svakodnevnu vožnju, koja može biti i ekonomična, ali i sportska. Sam elektro-motor ima 10 kW (14 KS) i podešen je tako da doprinosi snazi samo pri ubrzavanjima. On takođe služi kao akumulator električne energije, koja se plasira u dostupne baterije. To se čini kada god automobil ne ubrzava, tj. kada god noga vozača nije na papučici gasa. Enterijer je u skladu sa tehnički naprednim funkcijama. Komandna tabla je futuristička, sa više nepravilno raspoređenih regiona sa tasterima. Honda CR-Z ima tri tastera levo od volana, gde vozač može podešavati modove same vožnje. To može biti Econ, Sport ili Normal mod. U ovom prvom, menjač, motor, odziv na gas, elektro-servo volan, pa čak i klima-uređaj se podešavaju tako da je finalni rezultat što manja potrošnja goriva! U trodimenzionalnom kokpitu, oko brzinomera se pojavljuje plavi krug, koji postaje zelen što je vaša vožnja više ekonomična. Takođe, kao i u Insajtu, možete igrati i igricu Eco Scoring, gde održavate listove na imaginarnim granama drveća. Te grane su na jednom malenom displeju u sredini i što vam manje listova otpadne – to je vaša vožnja bolja, tj. ekonomičnija! Potrošnja Honde CR-Z će biti negde oko 6,5 lit/100 km, a ubrzanje do 100 km/h ispod 10 sekundi. Oprema će takođe biti odlična, imajući u vidu da će ovaj automobil pripadati kategoriji malih hečbek modela, praktično nešto između npr. Folksvagen Pola i Golfa, neki mini-Široko, ili tako nešto... U bogatijim paketima opreme, imaće i ksenonske farove sa LED dnevnim svetlima, 360 vati snažnu muziku sa 7 zvučnika (jedan je i subwoofer), zatim ključ-karticu, satelitsku navigaciju, 16 ili 17 inča alu-felne itd. Nekome će možda najveći problem biti to što će ovo praktično biti dvosed, jer prostora na pomoćnoj zadnjoj klupi gotovo i da nema! CR-Z se računa kao 2+2 hečbek. Na kraju se samo može reći da je Honda CR-Z jedan zaista kul automobil, ali nakon prvog koncept-modeal pred ovu serijsku verziju, realno, očekivali smo mnogo više. Serijski model ima specifičan stajling, ali čini se ne dovoljan kako bi bio univerzalno dopadljiv. Ako ne razumete šta želimo reći, dovoljno je da samo pogledate aktuelnog Folksvagenovog Široka. Tako je otprilike trebao da izgleda ovaj Hondin CR-Z. Ovako, kako sada stvari stoje, već je poznato da CR-Z neće postići uspeh nekadašnje (svemirske) Honde CR-X... Pogledajte članak na speed-industry.com
  9. http://www.speed-industry.com/noviteti/ford_mustang/mustang1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Jedna od zvezda predstojećeg salona automobila u Detroitu će svakako biti Ford Mustang. Ne radi se o novoj generaciji modela, niti o bilo kakvoj restilizaciji postojeće, već je Ford odlučio da modifikuje postojeći V8 motor iz ovog modela. Ovo je veoma bitan momenat za sve one koji prate prilike na severno-američkom tržištu automobila, jer se sada Mustang značajno približio svojim veoma bitnim konkurentima. To su Dodge Challenger u svojoj SRT-8 verziji, kao i Chevrolet Camaro, u najsnažnijoj SS izvedbi. Dosadašnji Mustangov V8 agregat nije bio u klasi pomenutog dvojca, koji su trenutno referentni u klasi i najtraženiji automobili u Americi. http://www.speed-industry.com/noviteti/ford_mustang/mustang2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>To će se nakon detroitskog salona automobila promeniti. Sada imamo serijski Ford Mustang zvanične oznake GT, sa legendarnom 5,0 oznakom na karoseriji. Imaće čak 100 konjskih snaga više od dosadašnjeg V8 modela - ukupno 420. Ovaj rezultat se postiže sa potpuno novim blokom motora sa ravno 4.951 kubikom, bez turbo ili super-punjenja, uz najvećih 530 Nm obrtnog momenta! Trenutno nema podataka o performansama, ali se očekuje da do 100 km/h stiže za manje od 5 sek, a da četvrt milje prelazi za manje od 13 sek. Motor će biti značajno moderniji od prethodnog, uprkos činjenici da neće imati direktno ubrizgavanje goriva u cilindre. Ipak, za pohvalu je i sam početak primene varijabilnog tajminga ventila (Ti-VCT), koje do sada nije moglo da se ugradi. Razlog tome je to što je stari V8 imao samo jednu bregastu iznad linije cilindara, odnosno - samo 3 ventila po cilindru. http://www.speed-industry.com/noviteti/ford_mustang/mustang3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Novi motor je i veći i snažniji, ali ne i teži od starog. Njegova nova arhitektura i lakši materijali ga čine jednako teškim kao i odlazeći 4,6 V8, sa masom negde oko 240 kg. Tako je i potrošnja manja, gde je ona u proseku ispod 10 lit/100 km. Umesto petostepenog manuelnog i petostepenog automatskog, uvodi se šestostepeni manuelni i šestostepeni automatski menjač. Pored svega toga, revidirano je i zadnje oslanjanje, koje je sada dobilo poslednju verziju nezavisnog rama, te se od ovog novog modela zaista očekuje da bude tržišni bum. Šasija ima veću torzionu čvrstinu, niže težište i bolju upravljivost, zahvaljujući novom EPAS elektronski-kontrolisanom servo-volanu. On se odlikuje velikom preciznošću pri većim brzinama, odnosno lakim manevrisanjem prilikom parkiranja ili vožnje u urbanim uslovima. Na kraju, opciono se može naručiti i Brembo paket kočnica, koje sadrže prednje diskove od 14 inča, montirani iza točkova sa naplatcima od 19 inča! http://www.speed-industry.com/noviteti/ford_mustang/mustang4m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Generalno, sam automobil vizuelno nije pretrpeo velike izmene. To je još uvek poznati Mustang sa svojom muscle-car orijentacijom, koji se na tržištu SAD i dalje veoma dobro prodaje. Najveće promene su novi dizajn točkova i 5,0 bedž sa strane i pozadi. U unutrašnjosti primećujemo neke nove materijale, novo osvetljenje analognih pokazivača, gde brzinomer sada ide do 160 mph (260 km/h), a crveno polje obrtomera startuje nakon 7.000, umesto dosadašnjih 6.500 obrtaja. Potpuno novi Ford Mustang nas ne očekuje uskoro, tek 2014 godine, pa se tako ostavlja dosta prostora za razvitak aktuelne generacije. Sa ovom novom edicijom, Ford je sad sebi praktično napravio problem po pitanju ekskluzivnog GT500 modela, koji sada ima takođe 5,0 V8 motor sa nešto više snage, ali i dosta starih boljki poput ogibljenja i kvaliteta materijala u enterijeru. Problem je taj što on košta dobrih 15.000 dolara više od vozila o kojem mi ovde pričamo! Novi Mustang GT sa petolitarskim motorom uskoro kreće sa prodajom na tržištima Severne Amerike, sa cenom tek nešto višom od 30.000 dolara.
  10. http://www.speed-industry.com/noviteti/bmw5/bmw1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Chris Bangle je radikalno uveo BMW-ovu aktuelnu Seriju 5 u svet kontraverznih automobila. Adrian van Hooydonk pak vraća buduću >peticu< u mirnije vode. Ova dva gospodina su zaslužna za izgled dve poslednje generacije (pete i šeste) ovog popularnog vozila, izgled koji je kod ova dva automobila - dijametralno različit. Dana 23.11.2009. Bavarci su javnosti po prvi put predstavili novu, F10 generaciju Serije 5, koja nasleđuje Bangle-ovu E60. Radi se o značajno većem modelu, koji sada ima znatno markantniji ali smireniji dizajn. http://www.speed-industry.com/noviteti/bmw5/bmw2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Ova skoro 5 m dugačka karoserija ima svojih velikih karakteristika. Pre svega tu je izrazito dugačka hauba, možda čak i nepotrebno jer u >peticu< neće biti ugrađivano ništa veće od V8 motora. Ovakav koncept je usvojen pre svega zbog sličnosti sa novom Serijom 7, koja je veća i luksuznija limuzina iz BMW-ovog asortimana. To je nova generacija BMW-ovih vozila, začeta sa nešto starijim CS konceptom. Nažalost, još uvek nijedan model nema pravu interpretaciju dizajna CS-a, koji je zaista jedan od retkih prototipova veoma prijatnih za oko. Da ne skrećemo previše sa teme, nakon (pre)dugačke haube sledi kupeolika izvedba kabinskog dela, koja se završava pod neobično velikim uglom ka prtljažniku. Zadnji deo je izrazito mišićav i u kombinaciji sa svetlosnim grupama koje su gotovo identične kao i one sa >sedmice<, teško se na prvi pogled može naći razlika između ova dva luksuzna BMW-a. http://www.speed-industry.com/noviteti/bmw5/bmw3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Jedna od većih karakteristika nove karoserije F10 modela je i njegovo međuosovinsko rastojanje. Duž između sredine prednjeg i sredine zadnjeg točka iznosi gotovo neverovatnih 2,97 m, što je svakako najbolji podatak u višoj-srednjoj klasi evropskih limuzina! To je više i od nove Mercedes-ove E-klase (2,87 m), a značajno više od Audi-jevog A6 (2,84 m). Novog BMW-a krasi veoma mali >overhang< posle točkova, što bi na našem jeziku praktično značilo - rastojanje od točka do kraja vozila. Koliko je to izraženo možda najbolje govori podatak da je novi Saab 9-5 duži za skoro 12 cm (ukupno 5,01 m) od nove Serije 5, međutim ovaj drugi ima za 13 cm veće međuosovinsko rastojanje! Pored svega toga, tu su i brojni karakteristički detalji koji krase svaki BMW, gde se kod novijih modela ističe prednja maska >bubrežnog< tipa, blago isturena ka napred; ne odstupa se još uvek od >angel-eyes< pozicionih svetala, a tu su i nova full-LED zadnja. Točkovi od 17 do 20 inča će upotpuniti vizuelni dojam novog modela. Kabina je prostrana zbog velikog međuosovinskog rastojanja, ali bi svakako mogla da bude još veća da nije dugačke haube. Sve su to mane efektnog dizajne novih generacija BMW-ovih vozila. Dizajnerski, unutra se nije ništa bitnije menjalo, osim možda stranica vrata, koja su sada smirenijeg oblika sličnog onome iz Serije 7. Analogni pokazivači su još uvek isti kao i pre više desetina godina, s tim da su sada urađeni u novoj Black Panel tehnologiji. To znači da se pre startovanja motora na njima ne vidi ništa osim hromiranih okvira. Triput pogađajte sa kojeg modela je ovo preuzeto... Dalje, uvedeno je još više kombinacija boja i materijala u enterijeru, a tu je i poboljšani BMW iDrive sistem (novine su npr. favourite tasteri), u integraciji sa 80GB HDD navigacijom i BMW Connected sistemom. Tako kupac opcionalno može naručiti i internet konekciju, kao i brojne Google i BMW online-servise. Bluetooth veza sa telefonom sada ima A2DP mogućnost reprodukcije muzike sa mobilnog aparata, kao i USB, iPod i AUX konekcije ka fabrički ugrađenim audio-uređajem. Veliki 10,2-inčni ekran je i dalje u sredini, putem kojeg vozač (ili putnici) kontrolišu sve funkcije u vozilu. Ovde su noviteti night-vision sistem, koji pomoću infracrvenih kamerica daje vozaču noćni snimak na pomenutom ekranu, a tu je i softver koji noću prepoznaje pešake na putu. Ova BMW-ova Serija 5 ima zaista veliki broj novih funkcija. Možete opcionalno naručiti gotovo sve što možete i za veću >sedmicu<. Tako su u ponudi i Active Cruise Control, sistem koji vam omogućava da podesite brzinu kojom želite da se krećete, gde bi vozilo automatski interventisalo kočenjem ako se na putu pojavi bilo kakva prepreka. Ova funkcija je unapređena sa Stop & Go sistemom, pomoću kojeg možete podesiti distancu koju želite da održavate u odnosu na vozila ispred vas. Na spisku opcionala ćete naći i monitoring mrtvog ugla i prelaska u drugu traku, kao i limiter brzine, odnosno automatsku kontrolu dugog snopa novih, aktivnih bi-ksenon farova. Ipak, najveći novitet je BMW-ovo automatsko parkiranje vozila! Zvanično se naziva Parking Assistant i čini paralelno parkiranje izuzetno lakim i sigurnim. Na oba spoljna retrovizora su ugrađene specijalne kamere, pomoću kojih mikroprocesor izračunava da li određeno parking-mesto ima dovoljnu dužinu za vaš BMW. Kada se nađe odgovarajuće mesto, sistem obaveštava vozača o tome na centralnom ekranu i daje opciju da se krene u proces parkiranja. Sve što vozač dalje treba da uradi jeste da ubaci u rikverc i da daje komandu gasa/kočnice. Parking Assistant će sam okretati volan. Za pogon su izabrani novi i uglavnom očekivani agregati. Za početak ćemo imati lepezu od ukupno 7 motora, od 184 do 407 konjskih snaga. Jedino iznenađenje je jedan jedini četvorocilindrični dizel u ponudi. To je 520d, koji će pod haubom imati dvolitarski turbo-dizel sa 184 KS (380 Nm). Iako su performanse na zavidnom nivou, ovo će u sledećoj godini ipak biti najsporiji BMW 5. Maksimalna brzina je 227 km/h, a ubrzanje od 0-100 km/h je 8,1 sek. Svi drugi modeli su superiornijih performansi, pa je i logičan BMW-ov slogan: >Ultimative Driving Experience< (ultimativno vozačko iskustvo, prev. engl.). Umesto dizela sa 4 cilindra, dve turbine i 204 KS, koji je u ponudi za Seriju 1 i 3, izabran je >šestak< iste snage. On će nositi oznaku 525d i potencijalno može biti najinteresantniji model u ponudi na našem tržištu! Sa njim se može do najvećih 236 km/h, uz ubrzanje od 0-100 km/h za samo 7,2 sek. (od 80-120 km/h – 6,3 sek!), a pritom u proseku troši samo 5,0 lit/100km i poštuje EURO6 regulacije izduvnih gasova! Zaista neverovatno. Standard za sve agregate (osim najsnažnijeg 550i) je manuelni menjač sa 6 stepeni, dok je opcija potpuno novi automatik sa Steptronic funkcijom i svih 8 stepeni prenosa. Svi motori sem pomenuta dva su snažniji. Još jedan dizel je u startnoj ponudi, a to je 530d sa 245 KS. Još ostaje da se prezentira naslednik modela 535d, koji je do sada sa svoje 2 turbine, 6 cilindara i 272 KS bio >benchmark< ove klase. Do tada se okrenite benzincima, ako biste nešto jače. Osnovni će isprva biti 523i sa 204 KS, zatim sledi 528i sa 258 KS, kao i 535i sa 306 KS. Sva tri su redni i šestocilindrični (2.996 kubika) sa Valvetronic sistemom, gde je samo ovaj poslednji pojačan sa dve turbine. Vrh ponude ostaje 550i sa V8 motorom, ali ovoga puta će i on imati dva turbo-punjača pod haubom! Tako je BMW 550i u ovom trenutku suvereno na vrhu rang liste automobila iz ove klase po performansama, sa svojih 407 KS i čak 600 Nm obrtnog momenta! On će u Nemačkoj koštati 70.500 evra, nasuprot najjeftinijem 520d koji staje 39.950 evra (sa porezom). Zaista nema više šta da se kaže, ovo je pravi izbor u klasi ovog cenovnog ranga! Pogledajte članak na speed-industry.com
  11. http://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Može se reći da je danas veoma malo svetskih proizvođača automobila koji, kada kreiraju svoj novi proizvod, ne razmišljaju o kompromisima. Neki brendovi su poznati po niskoj ceni, neki po bezbednosti, neki po dizajnu, opet neki drugi po performansama itd. Kada malo bolje razmislimo – samo jedan jedini proizvođač automobila danas nudi proizvode van ikakve konkurencije. Volkswagen Francuski Bugatti je poznat i po dizajnu, i po tehnologiji, i po performansama, luksuzu, prestižu, udobnosti… Navedite bilo šta ovde. Reč >Galibier< već čitav vek predstavlja naziv komplikovanog uspona ka Alpima u okviru Tour De France-a. Njega je iskoristio Bugatti još pre sedamdesetak godina, za svoju ekskluzivnu verziju tada nenadmašnog Type 57. Međutim, danas su odlučili da ovaj naziv zaslužuje svoje mesto u istoriji automobilizma. Ovaj naziv će da nosi novi Bugatti-jev model, u gotovo svakom pogledu najbolji automobil na svetu! http://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier2m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Ovde nema nikakve pristrasnosti, koliko god da se takva atmosfera stekla u tekstu koji čitate. Bugatti Galibier je jednostavno najava nove, fantastične kreacije koja će zajedno sa dugi niz godina aktuelnim Veyron-om da bude deo savršene automobilske game. Za razliku od super-sportski orijentisanog Veyron-a, Bugatti 16C Galibier (kako glasi pun naziv) će biti elegantni sedan sa četvoro vrata. Zapravo, sa petoro jer se zbog istorijskog nasleđa i retro-dizajna baziranog na modelu Type 57, ovaj automobil pojavio sa jajolikim zadnjim delom i staklom u vratima prtljažnika. Naravno, prtljažnik je pozadi jer je masivni W16 motor sada na prednjoj osovini. Kabina je dovoljna za četiri putnika, te je Galibier značajno duži i, uopšte, veći automobil od Veyron-a. Zvanične dimenzije nisu istaknute, ali se po reakcijama novinara sa dosadašnje dve promocije ovog koncepta (Molsheim, Nemačka i Beverly Hills, SAD), vozilo ima pozamašne gabarite! http://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier3m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Ovo je još uvek koncept vozilo. Prototip. Ako sve bude išlo po planu, serijska verzija/limitirana serija modela nas očekuje krajem 2012. godine. Do tada ostaje da se inženjeri pozabave sa brojnim detaljima, uglavnom tehničke prirode. Finalni izgled vozila je pak tu pred nama i ne očekujte veće izmene na budućem modelu kojeg ćemo viđati na ulicama. Ili nećemo, zavisno od volumena proizvodnje... Dizajn je kombinacija svega onoga što krasi ovog francuskog proizvođača ekskluzivnih automobila. To je karoserija u dve nijanse, slično rešenju sa Veyron-a, a deo nasleđa je i veliki broj detalja koji prožimaju eksterijer i enterijer. Najprimetniji detalj je karakteristična >kičma<, koja se preko prednjeg vetrobranskog stakla nastavlja na krov vozila, da bi opet vertikalno presecalo zadnje staklo u vidu trećeg kočionog svetla. Tu su i točkovi sa osvetljenim amblemom kompanije koji se nikad ne rotira, dva para po četiri (!) izduvne cevi pozadi i fascinantne svetlosne grupe! Po logičnom pristupu da su oči ogledalo duše svakog čoveka, Bugatti-jevi dizajneri su kreirali jedinstvene farove napred, čije glavno projektorsko svetlo okružuje set specifičnih LE diodica bele, kao i dva para po dva prstena plave boje. Čitav sklop je zatim oivčen takođe osvetljenim LED cevima, koje obuhvataju čitav far. Slično izgledaju i svetla pozadi, a svako ko je imao priliku da vidi automobil uživo kaže da je to nešto što definitivno daje ovom vozilu jednu sasvim novu dimenziju. http://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier4m.jpg align=left vspace=5 hspace=5>Čitava poenta je ipak u kabini, koja je sada duplo veća od Veyron-ove. Četiri putnika unutra sede u punom komforu, na četiri zasebna sedišta. Bugatti nije želeo da radikalizuje izgled elementata u enterijeru, te je koncept u potpunosti retro. Od komandi je prisutno samo ono što je neophodno, dok za sve ostalo mora da se >čeprka< po meniju na raspoloživim ekranima. Osim centralnog između vozača i suvozača, tu je i manji iza samog volana, gde se zapravo i vrše sva podešavanja funkcija vozila. Veliki akcenat je stavljen na kvalitet materijala, te je izabrana najfinija koža i najkvalitetnije, prirodno drvo. Na sredini velikog drvenog panela se nalaze analogni pokazivači iskorišćenih konjskih snaga motora, kao i brzinomer. Odmah podno njih je jedan interesantan detalj – analogni časovnik marke Parmigiani, koji se može izvaditi iz ležišta i staviti na posebno kreiran kožni kaiš oko ruke. http://www.speed-industry.com/noviteti/bugatti_galibier/galibier5m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Kao što smo u uvodnom delu teksta rekli – kod Bugatti-jevih automobila nema kompromisa! Ovo jednostavno mora da bude najbolji sedan na svetu. Stoga, mora da bude i najsnažniji. Sa zadnje osovine (Veyron) je na prednju pomeren 8,0 W16 blok motora, konstruisan spajanjem dve Audi-jeve V8-ice, ali će buduća aspiracija biti različita. Naime, za razliku od dosadašnjeg quad-sistema turbo-punjača (4 komada), prelazi se na dva mehanička kompresora različite arhitekture. Manji i veći kompresori biće vezani za rad motora (supercharging) i tako će zadržati veliku snagu, ali će biti značajno manji od dosadašnje verzije. Očekuje se negde oko 800 KS, a tu je i potpuno nova transmisija. Menjač će biti automatski sa 8 stepeni prenosa, verovatno bez DSG tehnologije čija tehnika duplog kvačila mnogo više znači sporski orijentisanom Veyron-u. Uprkos tome, od Galibier-a se očekuje da bude ubedljivo najbrži sedan na svetu, jer iako je veliki automobil – njegova šasija, platforma i karoserija je izrađena od veoma lakih materijala, te nije preterano težak automobil. Naravno, apsolutna ekskluzivnost ima svoju visoku cenu. Za tri godine, ako ne bude nekih bitnijih promena na svetskom monetarnom tržištu, trebalo bi da košta negde oko 1.500.000 evra, bez poreza! Ali – biće najbolji! Pogledajte članak na speed-industry.com
  12. speed-industry.com - Hyundai ix35

    http://www.speed-industry.com/noviteti/hyundaiix35/ix35_1m.jpg align=right vspace=5 hspace=5>Mislim da je već prošlo vreme kada za neki sjajni, novi automobil koji nam dolazi iz Južne Koreje treba da kažemo: Vauuu, pa svaka im čast..! Nakon porodice Kia Ceed i Hyundai i30 modela, kao i činjenice da grupacija Hyundai-Kia sada zauzima sjajno četvrto mesto na globalnoj listi auto-proizvođača, sasvim je jasno da ovi ljudi umeju da naprave kola koja će da se ravnopravno takmiče sa bilo kojim drugim popularnim modelom iz klase. Ono što će pak biti interesantno jeste da će ovaj brend uskoro možda i nadmašiti u ovom trenutku daleko priznatije i popularnije marke, poput Volkswagen-a u Evropi i Toyota-e u Japanu, imajući u vidu da su oni jedini proizvođač automobila koji je poslovao sa profitom u poslednjih 12 meseci! Hyundai ix35 je novi proizvod koji nam dolazi iz Južne Koreje, proizvod koji dalje produbljuje gorepomenutu misao i jedan od zanimljivijih viđenih na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu. Hyundai ix35 će biti pripadnik novonastale klase kompaktnih krosover-terenaca (CUV – Crossover Utility Vehicle), ali ne možemo reći da nema mnogo konkurencije sa kojima mora da se nosi. Ova klasa se već dobrano razvila, te je čak dobila i nekoliko svojih premijum-modela, poput novog BMW-a X1 ili budućeg Audi-ja Q3. Rekli bismo da mu je nabliži „protivnik“ na tržištu nešto poput Volkswagen-ovog Tiguan-a, ali je taj terenac zapravo - pravi terenac i kvalitetan je „off-roader“, pa ćemo ipak reći da je ix35 najbliži Ford-ovoj kreaciji Kuga. Dakle, novi Hyundai-jev džip zapravo nije džip, već je sve uglavnom šminka. Čak je i 4WD (pogon na svim točkovima) opcional za većinu modela u brošuri... Ipak ne zaboravite da su automobili ovog tipa veoma poželjni za naše trošne puteve i zaista glasamo da svi to uvek imaju u vidu kada krenu da blate ovakve terence zbog njihove navodne beskorisnosti. Uzmite npr. Hyundai i30 i nakon toga ovaj novi ix35, pa ih provozajte npr. starim novosadskim putem, onom čuvenom deonicom posle Inđije.Takvih je puteva kod nas, nažalost, mnogo. Ovo vozilo po papirima pripada klasi kompaktnijih automobila, ali ix35 to realno nije. Naslednik je modela Tucson, omanjeg terenca, brata Kije Sportage, ali je i duži i širi od pomenutih. Dužinom od 4,4 m, širinom od čak 1,82 m i visinom od 1,66 m (niži od Tucson-a) predstavlja markantnu pojavu na putevima. Robusnu karoseriju koju nasleđuje od koncept-vozila ix-Tronic nosi proverena platforma, sa međuosovinskim rastojanjem od 2,64 m i sa novim MacPherson osovinama napred i Multilink-om pozadi, koji je upotrebljen pre svega zbog svoje kompaktnosti (zbog 4WD sistema). Sama karoserija je pomalo novitet u ovoj klasi jer je gotovo monovolumenska. Veliki je broj prednosti koje nosi ta činjenica: manja potrošnja goriva i manja emisija štetnih gasova zbog bolje aerodinamike, više prostora u kabini, više prostora u prtljažniku, više mesta za mehaniku i elektroniku itd. Pre svega, monovolumenski koncept lepo stoji novom Hyundai-ju i to može da prođe na evropskom tržištu. Dizajn prednjeg dela će biti osnov za sve buduće modele u kompaniji Hyundai, a dizajn enterijera je evolucija postojećih standarda. Koreanci kažu da će njihov novi model biti lider u klasi po pitanju prostora unutra, što i ima smisla zbog pomenutih karakteristika karoserije. Što se tiče noviteta kod novog ix35, on će imati ključ-karticu u svojim skupljim paketima opreme, kao i kameru za vožnju unazad. Slika sa kamere se projektuje na 3,5 inča veliki LCD ekran ugrađen u unutrašnji retrovizor. Ipak, najveći noviteti su pod haubom. U startu će u ponudi biti tri agregata – dvolitarski benzinac (Theta II) sa 166 KS, kao i dve verzije takođe dvolitarskog dizelaša (R 2.0). Verzija sa većim autputom će raspolagati sa čak 184 KS, dok će slabiji biti sa 136 KS, ali i poboljšanom ekonomičnošću. Pred kraj sledeće godine, gami će se pridružiti i manji motori. Posebno interesantan će verovatno biti novi 1,6 GDI benzinac, sa direktnim ubrizgavanjem goriva i ISG – Start/Stop tehnologijom. On ima solidnih 140 KS, uz sjajnu prosečnu potrošnju i samo 149 gr emisije CO2/km! Na kraju, u ponudu će se uvesti i danas aktuelni 1,6 CRDi sa 115 KS, samo što će poštovati EURO5 norme. Svi menjači će biti manuelni sa 6 stepeni prenosa, a opciono će moći da se dobije i potpuno novi automatik sa isto toliko brzina. Kao što već rekosmo, 4WD pogon će biti kao opcija (standard za jače pakete opreme), a uz njega dobijate i Hill Assist Control (pomoć pri startu na uzbrdici) i Downhill Brake Control (pomoć pri spuštanju sa ekstremne nizbrdice). Novi Hyundai ix35 će krenuti sa proizvodnjom krajem ove godine, a proizvodiće se i prodavati globalno. Dakle, start proizvodnje nas očekuje u Južnoj Koreji, SAD i Slovačkoj (početak 2010. god.), a kasnije i pogonu u Kini. Cena ovog automobila kod nas bi trebalo da bude oko 20.000 evra za osnovnu verziju. Pogledajte članak na speed-industry.com