Get Adobe Flash player

fox m.

Members
  • Content count

    53
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About fox m.

  • Rank
    Nemam pravo na custom titulu!

Recent Profile Visitors

2,475 profile views
  1. BEYOND: Two Souls Tribeca trejler

    Nije nužno loše? Vrh ti je igra koja je videoigrački ekvivalent Sobe sa očajno napisanim scenarijom, VA, facijalnom animacijom i QTE mehanikom? Naravno, ne sumnjam da će se prodati dobro, pošto marketing može da učini da i govno u kutiji pomeri par miliona kopija bez problema Ne bi bilo prvi put u istoriji.
  2. pričajte

    Kako znaš da imaju 15? :)
  3. Ja bih voleo da se dizajneri RPG-ova u što većem broju konačno maknu od raznih fantasy/medieval/generičkih sci-fi/D&D ripoff okruženja. Mislim, lepo je videti da su oldskul stvari ponovo vraćaju, ali treba ići dalje od toga. Avellone je u jednom od intervjua izjavio da bi voleo da radi na The Wire RPG-u. Crowdfunding se čini kao idealan za tako nešto.
  4. AoE2 HD Edition

    Shock 2 GoG Edition i Age 2 HD GOTY 2013.
  5. Tomb Raider 2012

    Game design brought to you by focus groups. :D
  6. Procurele slike iz next-gen Thief-a

    Luk kao da je dizajniran sa namerom da izgleda kewl i badass. Biće prosečna igra u najboljem slučaju, kao i svi ostali pravi i duhovni nastavci igara od rasutih ostataka LGS drim tima.
  7. KlanRUR.rs - Playstation 4 glasine

    Nisam napisao jedine uopšte, već jedine PC-only u AAA formatu od velikih izdavača u nadolazećem periodu (u tu grupu može da se ubaci još i MMO treš). kao odgovor na tvoju sumnju da će sve PC AAA franšize postanu multiplatformske. Nekolicina tih PC-only ili PC-first (tu spadaju Valve igre npr., EP2 I TF2 su dosta različito iskustvo u korist PC-a, pritom ne mislim na grafiku uopšte; do mere da je TF neprepoznatljiv na konzolama zbog kontrola, nedostatka mapa i ostalog sadržaja usled loše patch politike, komune) "AAA" naslova drugih žanrova koje su pojavile su započele razvoj dobrih godinu-dve PRE ili blizu launcha PS360 u prilično drugačijoj klimi, u kojoj su su izlazile igre sa složenijim dizajnom sa većim budžetom (za to vreme) i bile percipirane od strane onih koji ih finansiraju kao nešto isplativo, a takođe su bili spremni i na veći rizik To je ključan detalj - situacija se nije ponovila kasnije jer su se desile krupne promene u relativno kratkom roku, od koje je najbitnije ogroman skok u troškovima razvoja, velika ekspanzija populacije koja se igra i kupovina ili gašenje PC orijentisanih studija. U periodu od manje od god. dana pre do par godina nakon izlaska konzola su kupljeni Irrational, Monolith, Illusion Softworks, Lionhead; ugašeni Ensemble, FASA, ACES, Digital Anvil, Troika. Ion Storm Austin. Sve top timovi koje su pravili vrhunske igre koje su dale identitet PC "platformi". Epic je unajmljen od strane Microsofta da napravi igru koja će predstavljati showoff za njihovu novu konzolu, a uz to i engine za ostale koji će predstavljati ono što je bio Renderware za prethodnu generaciju. Crytek se u želji u da se ubaci na tržište licenciranja endžina prebacio na multiplatform. CDPR takođe, sa ciljem da se prošire na tržište SAD (to su izjavili u jednom od intervjua IIRC) gde su konzole mnogo više popularnije od PC-a, E da, iD je kupljen od Zenimaxa, a nedavno je zatvoren i GSC Game World... Btw, čisto da razjasnimo, da li smatraš da su igre kao što su Stalkeri, Witcher 1, Serious Sam 3 spadaju pod AAA, iako su im budžeti mnogo manji od igara u njihovim žanrovima zapadnih kolega? Ne znači da se neće pojaviti neki novi koji će vremenog dostići visokoprofilni status sa fokusom na PC, ili da li će npr. KS projekti upravo to omogućiti njihovim kreatorima, da postanu samostalni i kasnije finansiraju igre sa većim budžetom i sl. Ali to ne može da se zna iz ove perspektive. Nedefenisan u smislu da se proizvoljno koristi za svašta, od igara sa budžetom od $5M pa sve do onih od $200M, a sve u želji da im se prilepi specijalni status koje će kao simbolisati omgvrhsvrš igru što nas dovodi do sledećeg. Besmislen je u smislu da etikete „AAA“ isto kao i “indie“ na drugoj strani produkcijskog spektra, ne znači ništa što se kvaliteta igre tiče. Velika količina novca uložena u igru ne znači da će ona biti dobra. Zapravo je u velikoj većini slučajeva obrnuto: dizajn se uprošćava, čime se spušta barijera ulaska, da bi se igra više prodala i povratila uloženo. Imaš slučajeva gde su develepori čak to otvoreno priznali (Bioshock, DE:HR). Veliki budžet potreban je prvenstveno zbog prezentacije, produkcijskih vrednosti i marketinga koje veliki izdavači, uključujući i konzolne first party, koriste kao izuzetno pogodno sredstvo da istisnu konkurenciju. Uspeli da struktuiraju industriju koristeći taj model, a što je još više korisnije za njih da kondicioniraju publiku da asociraju kvalitet sa raskošnom i skupom prezentacijom. A pošto veći deo tržišta ne mari puno za ništa osim bling faktora, njima dobro. Ovo dobra ili loša ili bolje rečeno bolja ili lošija je vrlo rastegljivo, ali mora da se uspostavi prava kritika igara kao što postoji za sve drugo, a pošto je kritika nužno komparativne prirode igre bi se igre rangirale spram kvaliteta finalnog proizvoda, nezavisno od budžeta, hajpa, uticaja izdavača, marketinga, popularnosti, pretencionziosti developera itd. IIli to nije potrebno i sve je isto i sve je awesome a igračka populacija treba samo da trpa pare u džepove kompanijama kao pravi poslušni građani potrošačkog društva? Pa, do sada ih nije sprečavalo, kada je razlika u hardverskim mogućnostima i arhitekturama bila mnogo veća. Šta misliš da će ih sada sprečiti? Zabole ih što je jednodimenziolno ako debelo profitiraju. Oko ovoga se slažemo. Upravo na to sam mislio kada sam napisao da izdavanje za više sistema nije uvek najbolje rešenje. Ali ono što je loše je da je usled te lakomislene pohlepe krajnji efekat na igru ostaje isti. One koje se prebace na multiplatform razvoj, na njihovu dizajn je iz korena već uticala ta odluka, bez obzira na to da li one kasnije budu uspešne ili ne i da su kompanije koje ih prave zaradile više da pretvorile te specifičnosti tržišta u svoju korist. Ima primera koji podržavaju to. U suštini je to lose-lose situacija za PC. Neki od onih koji su prethodno bili PC orijentisani pretpostavljaju da će prostim izdavanjem igre za druge sisteme mnogo više zaraditi. Crytekov Levat je najbolji primer te iluzije i pogrešne logike, i to je dokazao u intervjuima 2008., gde je rekao da se igre slične Crysisu na konzolama prodaju 5x više, nagoveštavajući da bi njihova igra jednako uspešna eto samo da su tamo izbacili igru, sve ostalo bi se magično desilo samo od sebe. Samo je "zaboravio" da uzme u obzir sve moguće razloge zašto se te druge igre toliko dobro prodaju. Pa, ako bude taj rang cena teško da je skupo s obzirom na hardver koji ima. Mada, postoje "skriveni troškovi". Igre su solidno skuplje zbog rojalitja, retail marži i nedostastka DD za sve igre i konkurencije na istoj, I ostaje pitanje da li će se plaćati online i u kom obliku će biti (P2P ili DS).
  8. KlanRUR.rs - Playstation 4 glasine

    Pa neće sve, izuzetak će biti strategije (ono što je ostalo od njih) i razni simulacijski žanrovi. Termin AAA je nedefinisan, pored toga što je besmislen. "Prave" PC igre mogu se očekivati od Kickstartera i nezavisnih studija srednje veličine. Izdavači će sve što iole može da radi na gamepadu izdavati za konzole bez obzira koliko moralo biti uprošćeno u želji da maksimizuju profit, iako to ne funkcioniše uvek kako bi želeli. Osim ako se nešto veliko ne promeni i neko od izdavača i njihovih akcionara shvati da je kopiranje trendova loše a biti velika riba u maloj bari bolje za njih.
  9. KlanRUR.rs - Playstation 4 glasine

    Konzole imaju prednost fiksne specifikacije i programinja bliže "metalu" tako da nije baš isto. Pogotovo ako se poređenje vrši između igara ove generacije sa novim koje još nisu ni izašle. Verovatno će postojeći PC-evi dobiti poveliki boost jer će igre biti kreirane od nule za CPU i GPU arhitekture mnogo bliže onima koji su na PC-u već 4-5 godina. Skoro sve "AAA" što će dolaziti od velikih izdavača će biti mutliplatform, što znači da se aseti biti kreirani za PS4/NextXBox i u velikoj većini slučajeva ostati nepromenjeni za PC. Na PC-u ćeš verovatno imati standardnu prednost veće rezolucije, FPS, IQ za one koji imaju hardver. Izuzetak će biti stvari tipa Star Citizen, Segini CA i Relic naslovi i sl.
  10. KlanRUR.rs - Playstation 4 glasine

    Dobar hardver ništa ne znači bez igara. Pošto više ne postoji otpor ka strimlajnovanim i uprošćenim igrama bilo koje vrste, a izdavači funkcionišu u neoliberalizmu, ne postoji podstrek da išta promene. Imali su skoro dve cele generacije foreda obrnu trend kada je rizik bio manji, ne vidim šta bi ih sad nateralo, a budžeti će u u najboljem slučaju ostati isti u početku a vremenom samo rasti. Baš me zanima da li će postojati i koliko pravih "next-gen" igara u svakom smislu, ne samo produkcijskom, bez kompromisa u kompleksnosti dizajna; ne računam naravno KS projekte. A to sve bez ulaženja u faktor talenta developera. Mnogi legendarni su zatvoreni, oni koji su ostali su kupljeni od strane izdavača i sada rade na inferiornim mutliplatform proizvodima, uz dosta skorašnih otpuštanja. Ne može bilo ko da radi na nekom ambicprojektu i da to ispadne dobro. Naravno, "omg teh graphix and production valuez" ekipa će biti oduševljena, šta god da se nalazi ispod. Nema zime za prodajna i marketinška odeljenja.
  11. Tenis 2010

    ^ Otkrila je sex. Edit: lol
  12. zanimljive slike

    Ninja coke, majmun i balloon guy pure win.
  13. Slike forumaša

    Sve najbolje mladencima. :)
  14. The end is near!

    Zasto se onda sprema, a u nekim zemljama se vec desava, obavezna vakcinacija? Jesi citao sta se desava u Ukrajini? I btw, cisto sumnjam da su npr. podmitili onog Mosadskog mikobiologa i "fake-ovali" hapsenje :). Izraelci ne vole bas Amere. :D
  15. Patrijarh srpski Pavle !

    Nek' pociva u miru. +1. Nemam neko dobro misljenje o Crkvi/ama generalno (i svestenim licima koja voze merca ), i mislim da su jako lose uticali na ljude u istoriji, no to je neka druga tema u koju necu da ulazim...