Get Adobe Flash player

kruko

The X
  • Content count

    22,136
  • Joined

  • Last visited

About kruko

  • Rank
    Wille zur Macht
  • Birthday 12/08/1982

Kontakt podaci

  • Twitter
    https://twitter.com/FatPugStudio

Profile

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

17,418 profile views
  1. Prošlo je skoro nedelju dana od izlaska najnovije Hearthstone ekspanzije Knights of the Frozen Throne, i mada je meta i dalje eksperimentalna i šarenolika, možda i više nego ikada, ipak se neke stvari već polako razaznaju. Ono što ste znali i videli već prvog dana jeste neverovatno velika moć Druida, koji je postao izuzetno jak u praktično svim varijantama i segmentima. Token Druid, Jade Druid, Ramp Druid, svi ovi špilovi, koji su i ranije bili jaki, su eksplodirali sa izlaskom nove ekspanzije sa alatima koje je Druid dobio. Ono što je najupečatljivije jeste raznovrsnost i opšta upotrebljivost novih Druid karata u svakom arhetipu špilova. Karte kao što su Spreading Plague i Druid of the Swarm se sjajno uklapaju i kao defanzivna oruđa za Jade i Ramp špilove, i kao odlični tokeni za bafovanje u Token Druidu. Tu je i Malfurion the Pestilent, jedna od najmanje “fensi” Hero karata, koja se zapravo pokazala jednom od najmoćnijih, upravo zbog umerene cene, solidnog i konstantnog efekta i mogućnosti da veoma brzo rampujete do njega. Na kraju, karta za koju niko nije ni sumnjao da će biti svemoćna Ultimate Infestation, dala je slobodu Druidima da se reše Aukcionara, ali i da Nourish mnogo slobodnije igraju za manu, jer znaju da će im UI povrtatiti karte. Sve u svemu, dominacija Druida kao klase je trenutno veoma upečatljiva, ide dotle da čak 41% svih špilova u ovom trenutku oko ranka 1 predstavljaju neke varijacije Druida, dok od Rank 10 pa sve do top 1 Legend ranka, Druid ukupno predstavlja trećinu svih špilova, oko ~32%. Videćemo da li će ovaj trend nastaviti da bude ovako problematičan, ili će igrači uspeti da nađu rešenje, ali ako do toga dođe, nadamo se da Blizzard neće oklevati kao po običaju, već će brzo doneti odgovore u vidu nerfova. Jade Druid, iako je tehnički dobio kaunter kartu u vidu Skulking Geist, je sada zapravo jači nego ikada, jer je njegova jedina slaba tačka, early game, sada znatno ojačana snažnim defanzivnim kartama koje je Druid dobio. Kakva su vaša iskustva ovih dana na ladderu? Pročitajte na sajtu
  2. Kada su nam otkrivane nove karte Knights of the Frozen Throne ekspanzije, jedna od karata koja svakako nije prošla tiho jeste Warlockov spell Treachery. Sa jedne strane, ljudi su se bunili zašto Warlocku stalno idu najgore karte, kad je ionako trenutno najgora klasa, dok su se sa druge strane javljali mnogi koji su zadovoljni zbog njenog postojanja, jer je ovakav tip karte, koji “posuđuje” protivniku vašeg miniona, nešto što je zajednica tražila jako, jako dugo. Oni koji na igru gledaju ozbiljno, Treachery su videli kao smešnu kartu, gde su jedinu validnu upotrebu smatrali za kombo sa Doomsayerom, odnosno kao sigurno čišćenje table. Drugi koji Hearthstone pre svega gledaju kao zabavu (što u osnovi svaka igra treba da nam primarno bude!) su videli odmah gomilu kreativnih ideja, koje su ovih dana sprovedene u delo. Spomenuli smo jedini “ozbiljni” kombo sa Doomsayerom, e pa ovaj Priest igrač je takođe napravio kombo Doomsayer+Treachery, ali ne da bi ubio protivniku tablu, već samog protivnika. Pitate se kako? Pogledajte video: Naravno, tu je bio i standardni zabavni kombo, a to je da protivniku date još jednu od “očajnih” karta ove ekspanzije, koja je, čini nam se, napravljena ciljno da bi pravili Treachery kombinacije sa njom. Govorimo o novom demonu Howlfiend i tome da protivniku izbacite sve karte iz ruke. https://i.imgur.com/F8YOaw0.mp4 Na kraju, danas se pojavila i sjajna nova kombinacija koju je osmislio Redditor SiloticHS, koji je, kako kaže, kraftovao Mekgineer Thermaplugg samo zbog ovog komboa, koji uključuje njega, Defile, Necrotic Geist i naravno Treachery. Kakve sve vama ideje padaju na pamet sa ovom kartom? Pročitajte na sajtu
  3. Prošle nedelje je zajedno sa zakrpom koja nam je donela novu Hearthstone ekspanziju Knights of the Frozen Throne stigla i jedna veoma velika izmena u Hearthstone areni. Naime, već desetak dana prilikom svakog drafta prva dva izbora će uvek biti neke karte koje zahtevaju sinergiju, kao što su karte sa “rasnom” sinergijom, poput Dragona i Murloca, ili karte sa sinergijom oko oružja, spellova ili secret karata. Ideja iza ovoga je bila, kako je objašnjeno, da se u arenu unese raznovrsnost prilikom draftovanja i da igrači ne uzimaju karte samo po sirovoj vrednosti u vakumu, već i da razmišljaju o tome kako se one uklapaju u špil koji ste do tada draftovali. Sve to zvuči lepo na papiru, ali u praksi je daleko od toga i pokazalo se kao potpuna katastrofa. Problem je u tome što vam te karte za sinergiju ne garantuju da ćete u nastavku drafta dobijati povećane bonus šanse da u ponudi dobijete i karte koje će ispratiti tu sinergiju, pa tako igrači često ostanu sa nekim poprilično lošim ili osrednjim kartama koje su na početku forsirano draftovali, samo da bi do kraja drafta ostali bez ikakve sinergije za te karte. Ovo je mnogima arena draft pretvorilo u lutriju, prvo da li će dobiti koliko-toliko “normalne” karte među tim sinergetičnim i drugo da li će ih sreća poslužiti da zapravo u ostatku drafta dobiju u ponudi karte koje će potkrepiti tu sinergiju. Bes na Hearthstone Redditu je opravdano velik, i trenutno je jedan od postova sa najviše apvoutova upravo pobuna poznatog Arena igrača Adwcta, koji zahteva od developera da prestanu da na Arenu gledaju kao na test zamorče i da bolje i jasnije komuniciraju ideje i promene koje žele da uvode u arenu, jer, kako kaže, na ovakav način onemogućavaju Arena igračima da normalno uživaju u igranju Arene. Pomenuti Reddit thread možete pronaći na ovom linku. Da li ste vi igrali arenu od kada su stigle ove izmene,i kako vam se čini? Pročitajte na sajtu
  4. U martu mesecu ove godine, nakon 20 godina postojanja, ikonično ime Blizzardove onlajn platofme Battle.net prestalo da se koristi u zvaničnoj upotrebi za ovaj čuveni brend i jedan od najstarijih onlajn servisa, i poslednjih par meseci njegovo zvanično ime je bilo jednostavno “Blizzard App”. Blizzardovo objašnjenje ove promene bilo je da stvara konfuziju kod potencijalnih novih korisnika, odnosno da ljudi teško prepoznaju Blizzard kao brend iza igara, jer se njihove igre nalaze na Bnetu. Fanovi koji su odrasli na Blizzard igrama uopšte nisu razumeli ovakvu odluku, mnogi su je ismejavali, a većina nas nikada ni nije prestala da ga jednostavno zove Battle.net, mesecima nakon zvanične promene imena. Prosto, to ime je predstavljalo jedan od najpoznatijih brendova Blizzarda i svako je na pomen onlajn igranja Blizzardovih igara pomislio na Battle.net. Čak je i sam Blizzard u periodu nakon toga koristio izraz Battle.net s vremena na vreme, poput trenutka kada su najavili dolazak Destiny 2 na ovu platformu. Prošlo jer par meseci, Battle.net svi i dalje zovu tako, i neko u Blizzardu je izgleda konačno shvatio koliko su lošu i pogrešnu odluku doneli, pa nam zato danas stiže vest da se staro ime vraća! Doduše, u kompromisnom obliku, odnosno novi simbol će sada sadržati i Blizzard i Battle.net u imenu – puno ime aplikacije će biti Blizzard Battle.net. Ova nova-stara promena će doći već u septembru, ali za nas kao da se nikada nije ni desila – Battle.net je bio i ostao Battle.net. Pročitajte na sajtu
  5. U poslednjem tekstu pred izlazak nove ekspanzije pozabavićemo se sa par karata koje su iz ugla dizajniranja i balansiranja uvek najzanimljiviji tip karata u ekspanzijama. To su one karte koje realno gledamo kao na loše, i zapravo mnogi bi ih radije svrstali u baš slabe, ali zahtevaju od protivika i od igrača da oko njih igraju pametno. O nekim takvim kartama smo već pričali u pređašnim tekstovima, ali za danas smo izvadili par specifičnih koje popunjavaju sličnu ulogu “igre mačke i miša” između vas i vašeg protivnika. Treachery Pominjali smo da je Warlock dobio dosta loših i u najmanju ruku “čudnih” karata u ovoj ekspanziji i Treachery svakako spada u ovu poslednju. Čudna i eksperimentalna karta koju bi oko prosečnog posmatrača videlo kao neverovatno lošu. I slažemo se, uglavnom jeste loša, ali je svakako jasno da je ovo jedna od onih eksperimentalnih karata za one čudne kombo akcije. Prva i očigledna upotreba je da protivniku date Doomsayera, za garantovano čišćenje table, jer će Doomsayer umreti odmah na startu poteza protivnika, pre nego što on stigne da reaguje. Ako hoćete da budete baš “simpatični” sa kombinacijama, možemo u miks ubaciti i karte kao što su Emerald Hive Queen, Nat the Darkfisher, Unlicensed Apothecary, Bittertide Hydra ili Bomb Squad. Da li je to dobar potez? Ne, veoma je loš potez, ali bar ćete umreti sa stilom. Uzeli smo ovu kartu u izbor za ovaj tekst iako je objektivno najlošija od svih, jer ima potencijal da vremenom postane zaista neverovatna karta za neke lude kombinacije iz prostog razloga što sama snaga toga da protivniku nametnete nege negativne efekte miniona vremenom može da bude sve bolja i bolja. Hoćete, baš, baš, baš da uništite protivnički kombo špil? Odigrate turn 9 Howlfiend, pa na njega Treachery, te na kraju Spreading Madness i gledate kako protivniku lete karte iz ruke dok se zlobno smejete. Unwilling Sacrifice Još jedna Warlock karta se našla na ovoj listi. U pravom duhu Warlock klase, karta koja vam radi nešto osrednje za visoku cenu i naravno da će svako reći da je Deadly Shot kod Hutnera bolji, ali ponavljamo hiljadu puta, nemojte porediti karte izmeđe klasa, jer su balansirane i dizajnirane za različite uslove. Ipak, Unwilling Sacrifice čak nije ni striktno gori od Deadly Shot, u čemu se upravo i krije njegova tajna. A to je mogućnost da ciljno ubijete neke vaše minione kako bi ih “aktivirali”. Warlock je ionako često koristio Power Overwhelming kako bi otvorio “egg” minione i usput trejdovao, i ova karta radi po sličnom principu. Prednost PO u odnosu na ovu kartu je što je bila mnogo jeftinija i što ste mogli ciljno da gađate šta želite da ubijete, dok je prednost ove karte što možete da ubijete i nešto što ima mnogo više Healtha od 4. Da se razumemo, Power Overwhelming je po kvalitetu eonima daleko od ove karte, tu nema pogovora, ali je zato i izbačena iz Standard formata, jednostavno je bila previše jaka. Power Overwhelming se često koristio i u kombinaciji sa Sylvanas da ukradete nekog miniona, što isto možete uraditi i ovde, i usput ubiti još jednog. Opet, ne toliko dobro kao PO, ali kažemo, jedan je PO. Sve u svemu, generalno loša karta, ali u ionako lošem aresenalu Warlocka, može da posluži i nekim niše situacijama. Svakako karta koja ima mesto u potencijalnim Zoo špilovima sa puno malih tokena, kao efikasan način da se ubije neka velika pretnja ili Taunt minion. Arrogant Crusader Ova ekspanzija nam je donela nekoliko ovih “ako je protivnikov potez” karata, što samo po sebi praktično predstavlja novu mehaniku, za koju smo već pomenuli da nam se jako sviđa jer donosi testiranje veštine oba igrača i određenu specifičnu tenziju i kod vlasnika karte i kod protivnika. Arrogant Crusader je u osnovi bukvalno ono što je bio i neslavni Piloted Shredder, samo bez RNG efekta i sa nešto drugačijim statsima. Ovog miniona sa izraženo agresivnim statsima ćete želeti da igrate u aggro špilu jer je tip miniona koji predstavlja pretnju i ujedno zaštitu od AoE efekta. Ghoul koji se dobija kao Deathrattle je praktično zagarantovan, jer, veruj te nam, protivnik će apsolutno želeti da ukloni Arrogant Crusadera sa table, jer u protivnom stiže 5 damage u facu svakog poteza, što svakako ne želi. Dakle ne samo što vam Arrogant Crusader garantuje prisustvo na tabli već takođe i praktično garantuje da ćete uvek imati metu za vaše buff karte, kao što su Blessing of Kings i Spikeridged Steed, osim ukoliko protivnik ne potroši dodatne resurse da ukloni i 2/2 Ghoula. Dakle, nije toliko loša karta kao što ljudi misle, pogotovo u areni gde ćete često u najgorem slučaju trejdovati uspešno sa nekim skupljim minionom, što je uvek pozitivan efekat. Rattling Rascal Još jedan od miniona koji je mač sa dve oštrice. Sa prednje strane ovo je 4 mana 7/7, a svi znamo koliko su dobri 4 mana 7/7 minioni. Negativan efekat ove karte jeste jak i praktično potpuno anulira ono što dobijete, ali to se može zaobići na nekoliko načina. Možete sa gorepomenutom Treachery da protivniku date Rascala pa da onda on za vas stvori još jednog 5/5 kad umre, umesto za protivnika. Možete ga sajlensovati, mada nismo sigurni koliko je to praktično. Na kraju, možda i najbolje mesto za ovu kartu je Evolve Shaman, gde Rattling Rascal može biti meta nekog od mnogih Evolve efekata, što ne samo što zaobilazi negativan Deathrattle, već i postaje neki 5 mana minion koji će u proseku sasvim sigurno biti bolji od 2/2. Možete ga igrati u nekom Rogue špilu ga imate puno načina da ga vratite u ruku i negirate negativni Deathrattle, ili prosto za to koristiti Pande. Dakle, kombinacije su razne i veoma svestrane i ne bismo se iznenadili kada bi na kraju, barem neko vreme, ovaj špil zapravo našao svoj dom u nekoj verziji Evolve Shamana. Meat Wagon Prvo da kažemo, sviđa nam se što su tematski zadržani statsi kao i kod druge “katapult” jedinice iz WarCraft III, jer i Demolisher takođe ima 1/4 statse. Efekat ove karte uz pametno građenje špila otvara prostora za neke neverovatne kombo špilove. Možete ga igrati u Malygos Rogue špilovima, gde bafujete napad Meat Wagona na 5 sa Cold Blood i onda vam po smrti izvuče Malygosa na tablu, a vama ruka puna damage spellova. Ne mora čak da bude ni Malygos za kombo, može i Ysera da nam da neverovatan value. Naravno, kao i kod sličnih karata, ne moramo ići previše daleko da bi maštali o nekim idiličnim kombinacijama. Možemo ga igrati u Paladinu i jednostavno ga nabudžimo i usput kada umre dobijemo i nekog solidnog miniona. Možda još jedna dobra karta za Handbuff Paladin špil koji nikako da proradi? A ako pak ostane na 1 Attack, onda možemo da dobijemo samo 0 attack minione iz špila, a znate li koji nama pada na pamet? Validated Doomsayer, idealna meta za Meat Wagon. Ili ako igrate neki sporiji, control špil, možemo da koristimo Meat Wagon i kao način da ciljno izvučemo običnog Doomsayera iz špila, što da ne. Dakle opet, na papiru loša karta, ali karta sa puno kombo akcije, sa kojom se svakako vredi igrati se i eksperimentisati, sigurni smo da će vam pružiti puno zabavnih momenata. Skelemancer Po skromnom mišljenu vašeg autora, verovatno jedna od najboljih potcenjenih karata ove ekspanzije. Mnogi ovu kartu vide kao “5 mane za 2/2, jer protivnik ionako nikada neće da ga ubije da bi dobili 8/8”. To je veoma loš način da gledate na ovu kartu. Ova karta je pre svega neverovatno dobro osiguranje u aggro/tempo špilovima protiv čišćenja table. Freeze Mageu praktično gasite mogućnost da odigra Frost Nova + Doomsayer, Blizzard ili Flamestrike, jer neće moći odmah da se pozabavi sa 8/8 minionom koji će iz toga izaći. A verujte nam, nije ni malo lako da efikasno prvo uništite 2/2 miniona da biste se posle rešili 8/8. Druga stvar, praktično ste platili 5 mana da svaki potez imate besplatan 2 damage ukoliko protivnik odbija da ubije Skelemancera, opet, vi ste kao aggro špil na konju. A da ne pominjemo mogućnosti u Paladinu, gde Skelemanceara možete da bafujete sa pomenutim Blessing of Kings i Spikeridged Steed, i da zatim em naterate protivnika da trejduje, em preko toga dobijete 8/8. Tu su naravno i razne karte koje minionima daju Taunt, posebno Defender of Argus, koji se i inače tradicionalno igra u Zoo tipu špilova, gde bi se ova karta odlično uklopila. Dakle u pitanju je veoma, veoma nezgodna karta koja će protivnicima zadavati gomilu muka i glavobolja, posebno ukoliko igrate protiv nekih Control špilova koji će želeti da vam očiste tablu, ali ne žele da vam tako daju 8/8. To su naših šest “najgorih najboljih” karata novog seta, a ovo je ujedno bio i poslednji tekst pred izlazak Knights of the Forzen Throne ekspanzije, koja izlati u 19h po našem vremenu za NA servere, a u petak u 5 ujutru za Evropu. Hvala vam na čitanju i vidimo se uskoro sa novim tekstovima, ali sada kada već budemo imali ekspanziju u rukama. Autor: Nikola Savić Pročitajte na sajtu
  6. Broj linija koda nije opravdanje za cenu igre.
  7. Otkrivene su nam sve karte koje će nam stići u novoj Hearthstone ekspanziji Knights of the Frozen Throne, svih 135, tako da nam sada ostaje samo da čekamo to petak jutro, kada će i na naše evropske servere stići nova ekspanzija. U međuvremenu, iskoristićemo poslednje dane pred ekspanziju da pričamo o još nekim kartama koje nam deluju interesantno i vredno pomena, a današnji tekst je specijalno odvojen za analizu novih Hero karata, odnosno Death Knight verzija heroja! Pričaćemo o šest od devet Hero karata, jer smo Mage, Priest i Hunter verzije već prošli kroz ranije tekstove. O Frost Lich Jaina možete čitati u našem Mage specijalu, Shadowreaper Anudin je obrađen kroz tekst posvećen Priestu, dok smo o Death Knight Rexxaru pričali u prvom tekstu anlize Frozen Throne karata. Pa da pređemo sada na preostale Hero karte. Scourgelord Garrosh Počećemo od jedne koja je za mene lično bila veliko razočarenje i od koje sam dosta više očekivao. Death Knight Garrosh ima sjajan art za kartu i odlične emote linije u igri, koje ste mogli da čujete ako ste gledali strim sa Ben Brodeom i Kiblerom, i tu svakako dajemo 10/10. I Battlecry je dobar, oružje koje dobija ima veliku vrednost i na njega možemo praktično (mada i pomalo optimistički) da gledamo kao na 3 Flamestrike efekta, a ako ukombinujemo i Hero Power, to je 5 Damage AoE, što uopšte nije mala stvar. Ono što nam se međutim ne sviđa jeste novi Hero Power koji dobijamo. Da, “besplatni” Whirlwind u svakom krugu deluje kao odlična stvar, ali je daleko od nečega moćnog što očekujemo od Death Knight karte i u pitanju je jedini Hero Power koji nam ne daje nikakav Win Condition, već ga možemo koristiti samo kao kombo materijal. Istina, Warrior ima zaista jako puno karata koje imaju benifit od toga da oštećujemo naše i protivničke minione, Execute, Sleep with the Fishes, Armorsmith, Battle Rage, Frothing Berserker, Bloodhoof Brave, Grommash Hellscream… Tu su i manje igrane karte koje u ovakvom špilu mogu postati potencijalno interesantne, kao što su Rampage, Blood Warrios, Sudden Genesis ili King Mosh, a naravno, ne trebamo zaboraviti ni nove karte koje imaju sinergiju od toga da budu oštećene, mislimo na legendarnu Rotface, zatim Valkyr Soulclamer i druge. Ipak, kada pogledamo sve te karte nekako nam se čini da sve to možemo jednostavno da odradimo i sa već postojećim dobrim kartama, kao što su sam Whirlwind, zatim Ravaging Ghoul i odlično novo oružje Blood Razor. Da li nam je zaista pored tih karata potreban još i specijalan Hero Power posvećen tome? Nadamo se da grešimo i da će od svega ovoga da se iskombinuje odličan špil, ali u ovom trenutku ne vidimo zašto bi neko igrao špil baziran oko Scourgelord Garrosh, umesto Quest Warriora, čiji je novi Hero Power, mnogo, mnogo bolji u lejt gejmu, i zapravo vam daje način da pobedite partiju. Bloodreaver Gul’dan Nesrećni Gul’Dan je u ovoj ekspanziji dobio jako puno objektivno loših i u najmanju ruku “čudnih” karata, ali je zato dobio sjajnu Hero kartu. Na Bloodreaver Guldan treba gledati kao na N’Zotha za Demone, jer on to upravo i jeste. Ne samo što mu je Battecry neverovatno moćan i što sam po sebi predstavlja win condition, već je i novi Hero Power, Siphon Life, izuzetno jak i verovatno jedan od najjačih novih Hero Powera koje nam daju Death Knight verzije heroja – 3 Damage Hero Power je sam po sebi veoma moćan, a onda preko toga ima i Lifesteal, što znači da svaki put istovremeno vas i leči za 3, nešto što je Warlocku u tim kasnim delovima partije bilo prekopotrebno. Dakle, što se nas tiče, Bloodreaver Guldan se veoma lako izdvaja na vrhu liste kao verovatno najbolja Hero karta koju smo dobili, definitivno u top 3. Ostaje samo pitanje kakav bismo špil oko njega igrali? Svakako špil koji se bazira na Demonima, ali nažalost, mnogi od najboljih demona više nisu u standardu, tu pre svega mislimo na Imp Gang Boss, Voidcaller i Malganis, 3 zaista neprevaziđeno dobre karte. Šta nam onda ostaje od dobrih demona? Problem sa dosta dobrih Demona je što imaju veoma negativne discard mehanike, koje mogu da nam iz korena unište koncept špila. Howlfiend, Lakkari Felhound i Doomguard su vrhunske tempo karte, ali šta ako diskardujemo Bloodreaver Gul’dana? Sa druge strane, tu su i “sigurni” dobri demoni, kao što su Flame Imp i Voidwalker za rani tempo, i Despicable Dreadlord, Dread Infernal i Abyssal Enfocer za mid i late game, koji služe i kao velike pretnje i kao čišćenje table. Ne treba zaboraviti ni legendarnog Gadgetzan demona, Krul the Unshackled, koji nam može sve negativne demone spustiti na tablu “na prevaru”, tako da zaobiđemo negativni efekat. Ranije je Krul smatran slabim zato što se tako previše izlažemo, ali nam sada upravo novi Guldan omogućava da odmah povratimo tablu ako nam je protivnik očisti nakon Krula, što može biti veoma zanimljiv kombo. Tu je je i uvek zabavni Bane of Doom, spell koji bi svakako mogao da nađe svoje mesto u ovakvom špilu. Ako volite da igrate na ivici života i smrti, onda i Unlicensed Apothecary i Pit Lord mogu da uđu u miks, što da ne, ali iskreno teško da će se ovo desiti ikada, jer su u pitanju jednostavno loše karte. Potencijala za jedan dobar demonski špil svakako ima, samo nismo sigurni da li su sa trenutnim izborom demona u Standard meti kockice još uvek složene, ali je moć Bloodreaver Gul’dana toliko velika, da mislimo da je moguće da ona sama jedan ovakav špil iznese na leđima, samo moramo da uspemo da preživimo do tada, a znamo da Warlocku to baš i ne ide lako. Uther of the Ebon Blade Videti Uthera kao Death Knighta koji se pridružio Arthasu je svakako nešto što nisam mislio da ću doživeti kada sam pre 15 godina prvi put odigrao WarCraft III The Reign of Chaos kampanju, ali eto, i to smo dočekali. I Uther of the Ebon Blade po snazi spada u sam vrh Hero karata. Kao i sve ostale Hero karte, i on nam momentalno daje 5 armora i pritom ima unapređeni Ashbringer, koji je sam po sebi kao 5/3 sjajno oružje. Mač koji nam daje ovaj Uther ne samo što je takođe 5/3 već nas i leči za isto toliko svaki put kada zamahnemo, što veoma doprinosi stabilizaciji stanja na tabli. A njegov Hero Power po prvi put u istoriji Hearthstonea donosi alternativni način za pobedu u igri. Dovoljno je da sakupimo sva 4 Horseman tokena na tabli i instant dobijamo partiju. Da, čujemo vas, i slažemo se da je jako teško sakupiti sva 4 i da ako protivnik nije uspeo da ih očisti, da će verovatno ionako izgubiti i bez njihovog efekta. Ali u tome i nije poenta, poenta u je u samoj pretnji protivniku. Protivnik ZNA da mora da ih čisti inače će izgubiti, a to znači trošenje resursa na njih ili neadekvatno korišćenje napada njegovih miniona kako bi ubijao Horsmene. Dakle, ne treba gledati na ovaj Hero Power kao na način da ubijete protivnika, već način da protivnika dobijete u igri resursa. Horsmeni su 2/2 što je već samo posebi duplo jače od vaših 1/1 regruta, a prilika da usput i pobedite je dodatni bonus koji će protivniku stvarati glavobolje. Zbog toga Uther of the Ebon Blade ima ogromne šanse da se nađe u nekom novom jakom Control Paladinu, koji ćemo svakako testirati. Malfurion the Pestilent Plemeniti arhidruid Malfurion je pod svoje stare dane rešio da se bavi uzgojem insekata, što je njegova glavna tema ove ekspanzije. Mnoge je Malfurion the Pestilent poprilično razočarao kao Hero karta, pre svega zato što ne izgleda previše “flashy” i ne stvara taj VAU efekat kao neke druge Hero karte. Istina, to stoji, ali mislimo da će Malfurion the Pestilent biti sasvim solidna karta u nekom dobrom Ramp druidu. Vidimo da Blizzard nije želeo od svih Hero Death Knight karata da napravi karte sa kojima samo pobeđujete, već je ideja i da služe kao prosto dobre karte na duže staze, a Malfurion the Pestilent mislimo da to svakako jeste. Izbor između dva Poisonous 1/2 pauka ili dva 1/5 Tauna se odlično uklapa u to kakva je trenutno situacija na terenu i protiv kakvog tipa špila igrate. Novi Hero Power, Plague Lord, vam omogućava da budete defanzivni ili ofanzivni u zavisnosti od toga šta situacija iziskuje, tako opet, poprilično fleksibilan i moćan izbor. Neko će reći da je Guldanov Hero Power mnogo bolji, i naravno da jeste u vakumu, ali nikada ne treba porediti stvari između klasa jer su dizajnrane oko drugačijih stvari i tako se ne posmatra balans. I Battlecry i Hero Power rade odlično sa efektom koji nam daje Fandral, odnosno sa njim na tabli ne moramo da biramo između dva izbora. Dakle, poprilično jednostavna karta, ali jako dobra i veoma svestrana, čini nam se baš onakav tip karte koji će Druidu dobro koristiti. Valeera the Hollow Stigli smo do najčudnije i za ocenjivanje verovatno najteže Hero karte do sada jer je u pitanju veoma specifična i veoma teška karta. Battlecry je veoma zanimljiv i u neku ruku predstavlja pseudo Ice Block, jer protivnik u 99% situacija neće moći da vašem heroju uradi ništa u sledećem krugu, ali vas i dalje mogu oštetiti/ubiti nasumični efekti kao što su Ragnaros ili pak Damage koji nema metu, kao što je Hellfire ili Consecration. Što se Hero Powera tiče, da prvo razjasnimo kako tačno radi, jer iza ovoga što piše postoji još puno nenapisanih pravila, a koje je potvrdio sam Blizzard. Dakle, svaki put kada nešto odigrate Shadow Reflection se pretvori u tu kartu, sve dok ne odigrate Shadow Reflection, koji u tom trenutku bude poslednja odigrana karta. Shadow Reflection kopira kartu, ali ne i efekte na njoj van karte, kao što su na primer smanejna cena. I na kraju, Shadow Reflection nestaje iz vaše ruke kada završište potez, što znači da morate da ga odigrate taj krug ukoliko želite da ga iskoristite, što opet znači da maksimalno može da se kombinuje sa kartom koja košta ne više od 5 mana. U svakom krugu dobijate novu Shadow Reflection kartu. Sada kad to sve znamo, pitamo se kako možemo da iskoristimo ovu kartu? Pravo da vam kažemo, ne znamo ni mi! Ali definitivno “znamo” da se iza nje kriju razne dobre kombinacije i da će ljudi tek otkrivati najbolje načine da izvuku maksimum iz nje ili naprave neke čudne kombo-vombo akcije. Jedno je sigurno, a to je da uopšte ne trebamo da idemo predaleko u razmišljanu i traženju ludih kombinacija, jer Valeera the Hollow može da služi kao prosto generator dodatnih karata, pošto vam svaki potez može napraviti kopiju karte koju odigrate. Odigrate Sherazin i zatim se Shadow Reflection pretvori u još jednu Sherazin, i eto nama dve Sherazin na tabli. Isto važi za druge vredne karte, jedino je bitno da koštaju 5 ili manje mana, kako bi mogli da ih odigrate u istom krugu, jer podsećamo, Shadow Reflection ispari na kraju svakog kruga ukoliko se ne odigra, i pojavljuje vam se novi u sledećem. Dakle, karta kao stvorena za kreativne deck buildere i igrače koji vole da puste mašti na volju, a mi svakako spadamo među takve, pa makar i gubili, jer na kraju krajeva – važno je zabaviti se. Thrall, Deathseer Stigli smo i do poslednje Hero Death Knight karte o kojoj još uvek nismo pričali, Thrall, Deathseer. Thrall je najjeftinija od svih Hero karata koje smo dobili u ovoj ekspanziji, košta svega 5 mana. Ovo je jako bitno jer njegov Battecry je vrlo kombo orijentisan, a posebno je bitno zato što se može u jednom potezu kombinovati sa Doppelganster i dati nam čak tri 7 mana miniona što je neverovatna stvar koja vam može dobijati partije. I mimo te kombinacije iz snova, njegov Battlecry je svakako veoma jak. Praktično dobijamo dva Evolve efekta po ceni jedne karte u špilu i plus 5 armora, i onda preko toga Transmute Spirit kao Hero Power. Thrall, Deathseer je karta koja se odlično uklapa u već postojeće Evolve Shaman špilove, ali svakako otvara prostora i za izrađivanje nekih rafinisanih varijanti tog špila. Uz dosta pametnog igranja možemo iz praktično svakog miniona da izvučem vrednost sa novim Hero Powerom. Odradimo dobar trejd, minion nam jedva preživi i onda ne samo da ga pseudo-lečimo sa Transmute Spirit, nego ga još u teoriji i nadogradimo. Naravno, rezultat onoga što dobijamo neće uvek biti dobar, desiće se nekada i neke katastrofe, ali u proseku ćemo uvek biti na konju. Ono što je problem je što gubimo stari Hero Power, pa nećemo moći da generišemo Toteme za evoluciju, i zato je bitno da igramo špil koji nam može dati što više Miniona i mimo onih u šilu, dakle karte koje prave dodatne minione. I nova ekspanzija je donela par zanimljivih miniona koji se mogu uklopitti u ovakav špil, kao što su Rattling Rascal i Saronite Chain Gang. Na kraju, ostaje nam samo da zaključimo da je novi Thrall veoma jak i poprilično konkretan heroj, i zbog njegove jeftine cene i očiglednog kombinovanja sa ostalim kartama ne sumnjamo i da će najbrže naći svoje mesto u nekom od postojećih meta špilova. Njegova jedina mana je ugrađeni RNG u Evolve mehanici, jer vam se ponekada može i odbiti o glavu, a ponekada ćete dobijati premije od miniona koje će nervirati protivnika. The Lich King Iako nije u pitanju Hero karta, svakako je Lich King karta o kojoj moramo pričati u kombinaciji sa ostalim Death Knightovima, jer je upravo Arthas jedan od najpoznatijih Death Knight karaktera, barem pre nego što je postao Lich King. Pre svega, molimo za minut ćutanja za Ironbark Protector, kada vas kao klasnu kartu nadmaši neutralna, znate koliko je sati. Ali uredu je, ipak je to jedan i jedini The Lich King. Arthas je nesumnjivo veoma, veoma moćna karta koja će se igrati u praktično svakom Control špilu, jedna od onih “sigurica” izbora kakav god špil da igrate, kao što je to svojevremeno bio Dr. Boom. Po onome što radi, Arthas dosta podseća na Yseru, dakle predstavlja skupog late game generatora karata i to veoma moćnih karata koje se zbirno zovu Death Knight karte. Od Ysere je u jednom smislu bolji zato što je dosta brži i to ne samo zato što je jednu manu jeftiniji, već i zbog toga što ima Taunt, što je vrlo važno jer ga to čini proaktivnim na tabli, za razliku od Ysere koju protivnik često može i da ignoriše ukoliko može da vas brzo ubije. Sa druge strane, to što ima Taunt i “svega” 8 Health, ga čini poprilično lakšim za ubijanje za razliku od Ysere, koja je često bila prava noćna mora za ubiti. Mnogi već smatraju da će sama pojava Arthasa učiniti da se u metu vrati The Black Knight, koji je nekada bio nezaobilazni meta izbor u vreme vanila Hearthstonea. Možda i Silence karte ponovo dođu u metu, i pored nerfova, jer je ova ekspanzija zaista donela gomilu pretnji koje iziskuju da budu silencovane. Ono u čemu je Ysera možda bolja jeste “stabilnost” dobrih karata, da tako kažemo. Istina, retko kada smo želeli da vidimo Laughing Sister, ali čak je i ona bila ok. Karte koje nam daje Arthas (i njegov verni psić ispod) su poprilično haotične i u prvom duhu Lich Kinga. Karte kao što su Obliterate i Doom Pact su odlične, ali u određenim situacijama isto tako mogu da nam se odbiju o glavu i da ne poželimo da ih igramo, a isto važi i za Army of the Dead, koji može da nam donese veliki tempo, ali nas isto tako odvuče u Fatigue ili diskarduje neku od ključnih karata iz špila. Death Coil i Death and Decay su najveće “sigurice” što se tiče ovih karata, odnosno donse prosečnu vrednost, ali bez ikakvog rizika. Frostmourne nam definitivno donosi neverovatan Value, odlična removal karta koja će nam sa zakašnjenjem doneti i ogroman tempo na tabli, ali naravno moramo usput nekako i da preživimo, jer ćemo primati puno štete. Death Grip je možda i najzanimljivija karta, jer je prva karta u istoriji Hearthstonea kojom bukvalno krademo protivniku kartu iz špila, ne pravimo kopiju. Ovo može da bude posebno ubitačno protiv kombo špilova kojima možemo izvući ključne minione iz špila. Jedna mala lekcija iz istorije Hearthstonea, da li ste znali da je Mind Vision ranije koštao 6 mana i da je protivniku uzimao kartu iz ruke, a ne pravio kopiju kao sada. Blizzard je smatrao da ovo nije zabavno za one kojima je karta uzeta, ali sada ipak vidimo takvu mehaniku, jer sa Lich Kingom nema zafrkavanja. Arfus Na kraju, došli smo i do simpatičnog mrtvog psa Arfusa, jedine karte pored The Lich King koja nam može dati Death Knight karte. Statsi su očigledno veoma loši, ali je nagrada potencijalno veoma moćna. Ako se Arfus negde bude igrao, to će sigurno biti Nzoth špilovi, gde ga vidimo praktično kao siguran izbor, jer to što mu nedostaje u statsima će nam gotovo uvek vratiti u kvalitetnoj Death Knight karti kojom možemo da nadomestimo taj izgubljeni tempo. Ne bismo se više zadržavali kod njega, jer smo sve Death Knight karte već prošli gore kad smo pričali o Arthasu. Toliko za večeras, do nove ekspanzije je ostalo još manje od dva dana, a mi ćemo ta dva dana iskoristiti da pričamo o još nekim zanimljivim kartama. Hvala vam na čitanju i vidimo se u sledećem tekstu! Autor: Nikola Savić Pročitajte na sajtu
  8. Večeras (ponedeljak) će nam biti otkrivene sve preostale Knight of the Frozen Throne karte, dok sama ekspanzija dolazi u petak 11. avgusta, a mi danas nastavljamo sa našom analizom karata iz nove ekspanzije. Anduin i Tyrande će biti glavna tema današnjeg teksta, jer će ovo biti Priest specijal, kada ćemo govoriti o svim Priest kartama do sada, izuzev Spirit Lash, jer je ona bila deo prvog seta karata o kojima smo već pričali. Ukoliko ste propustili ranije analize, možete ih naći na sledećim linkovima: Analiza prvih 5 Frozen Throne karata The Frozen Throne analiza #2 Frozen Throne analiza: Blood Razor, Mountainfire Armor, Ghastly Conjurer i Professor Putricide! Frozen Throne analiza: Prince Taldaram, Nerubian Unraveler, Blood-Queen Lana’thel, Vampiric Poison i Sindragosa! Frozen Throne analiza: Paladin+Druid specijal! Frozen Throne analiza: Freeze Shaman + Hunter! The Frozen Throne analiza: Gospodari arene i Warrior Frozen Throne analiza: Mage specijal A sada da vidimo šta nam nova ekspanzija nudi novo u aresenalu Priesta. Generalna tema Priesta u ovoj ekspanziji jesu razne kombo karte, kao i dobri stari lopovluk na koji smo već navikli od Anduina. Shadow Ascendant Priest je u ovom setu dobio dva jeftina common miniona i oba već u startu jasno aludiraju na arenu, odnosno nekako deluje kao da su ciljno dizajnirani pre svega kao ispomoć Priestu kao klasi u areni, gde baš i ne stoji najbolje. Prvi od ta dva miniona je Shadow Ascendant, za dve mane 2/2 koji na kraju svakog poteza daje nasumičnom prijateljskom minionu +1/+1. U suštini veoma moćna tempo karta koja može lako da se izmakne kontroli čak i u Constructed, ali Priest nikada nije bila klasa koja se bazirala na tempu, osim specifično Undertaker Priest i Dragon Priest, no to su već tematski špilovi. Tako da će Shadow Ascendant svoju punu snagu pokazati u Areni gde će biti premijum karta za draftovanje, jer će predstavljati nešto što protivnik mora da ukloni, inače će stvari vrlo brzo da odu u sunovrat po vašeg protivnika. Na ovog miniona možete da gledate kao 2 mane 3/3 koji nastavlja da vam daje vrednost, jer će u većini slučajeva to i biti. Da je recimo ova karta neutralna ili Warlock karta, verujemo da bi videla primenu u velikom broju Zoo/Token špilova, ali kako Priest teško nalazi ulogu za ovakve karte, Anduinu ostaje jedino da naervira protivnike u areni sa njom. Acolyte of Agony Baš kao i Shadow Ascendant, i Sledbenik Agonije je pre svega karta čija je uloga da pomogne Priestu da ima dobar rani curve u areni. Lifesteal efekat može pomoći stabilizaciji, a 3/3 za 3 je otprilike ono što i možemo da očekujemo od karte sa solidnim efektom, mada ne bi škodilo ni da je bila 3/4. Ova karta takođe može da sija i kao tech izbor za control Priesta ukoliko meta postane previše agresivna, jer lako može da služi kao “čistač” malih agro miniona i usput da leči i stabilizuje život vašeg heroja, no tu ulogu možda već bolje ispunjava Priest of the Feast. Možda glavni problem ove poprilično “dosadne” karte, je što će u proseku da nas leči samo jednom, ako i toliko, a onda praktično postaje Earthen Ring Farseer, pa se pitamo da li je zaista vredno toga da bude klasna karta? Naravno, potencijalne mogućnosti sa Acolyte of Agony su mnogo veće od onoga što nudi Earthen Ring Farseer, ali ovde govorimo o standardnim situacijama, ne o “šta bi bilo kad bi bilo”. Eternal Servitude Eternal Servitude je verovatno jedna od najboljih karata koje je Priest dobio u poslednje vreme, po nama rame uz rame sa Drakonid Operative po snazi. Za razliku od dve mane jeftinijeg Resurrect, koji smo mogli da koristimo jedino kao Tempo kartu zbog nasumičnog efekta, mogućnosti za kombinacije sa Eternal Servitude su u ograničene samo vašom maštom. Karta koja otvara prostora za neke lude kombo mogućnosti uz karte kao što su Prohpet Velen i Malygos recimo, ali ne moramo da idemo tako daleko i možemo da gledamo i kroz čist “value” uz karte kao što su Ysera i Cairne Bloodhoof, ili pak Obsidian Statue, o kome ćemo pričati ispod. Uz pravilno i pažljivo građenje vašeg špila možete sebi praktično uvek da garantujete da izvučete baš onu kartu koja vam je potrebna za kombo akciju. U špil ovakvog tipa se odlično uklapa i Barnes koji vam uz malo sreće može izvući neku od gorepomenutih karata koje zatim možete vratiti u život u punoj formi. Prosto, ovo je tip karte koji se savršeno uklapa u praktično bilo koju vrstu sporijeg Priesta: klasični Control, kombo Priest, N’Zoth Priest… Shadow Essence Još jedna karta koja se tematski uklapa u kombo špilove, ali sa malo više nasumičnosti. Bukvalano sve što smo napisali o Eternal Servitude možemo ponoviti kod ove karte, i definitivno karta koja se vredi igrati u vrlo sličnim špilovima, s tim što je Eternal Servitude ipak za klasu bolja karta. Imajte na umu to da Shadow Essence prvi kopiju karte, a ne izvlači je direktno iz špila, što znači da u vašem N’Zoth špilu potencijalno možete imati dve kopije Cairne Bloodhoof ili bilo koje druge vredne Deathrattle karte, koju onda zatim iznova možete da oživite sa Eternal Servitude. Da je ova karta koštala jednu manu manje, bila bi previše dobra, tako da mislimo da je ova cena baš po meri i fer. Ne treba smetnutni s uma da nezavisno od toga kog miniona izvučete, uvek ćete dobiti 5/5 plus efekat karte, pa tako u krajnjem slučaju i da izvučete Crystalline Oracle, opet će to biti 5/5 minion sa dobrim efektom, dakle vrednost ove karte u pravom špilu je gotovo uvek zagarantovana. Iako ne vidimo ovu kartu da će biti popularna kao Eternal Servitude, svakako je vidimo kao izbor za koji će se neki igrači odlučiti i staviti u svoj špil, pogotovo ako meta bude sporija, jer nam praktično garantuje ekstra vrednost u borbi resursa protiv nekog drugog sporijeg špila. Inače, ljudi su ovu kartu već počeli da zovu i Lyra nerf, jer van specifičnih špilova nema neku preveliku vrednost, i pritom košta čak 6 mana, pa ju je teško reciklirati sa Lyrom. Devour Mind Nakon dve arena karte i dve kombo karte, stigle su na red i dve klasične “lopovske” Priest karte. Od te dve, Devour Mind je svakako dosadnija, jer u suštini predstavlja skuplji Thoughtsteal, koji nam pritom daje samo jednu kartu više od njega, pa su zato i ovu kartu, baš kao i Shadow Essence gore, ljudi več počeli da vide više kao Lyra nerf, nego kao kartu sa nekom specifičnom ulogom. Problem sa ovom kartom je vrlo jednostavan, Thoughtsteal se nekada igrao u Control Priestu, ali je vremenom izgubio mesto u njemu jer je postala previše spora i pre svega previše nepouzdana karta. A ako je Thoughtsteal izgubio svoje mesto u špilovima, onda ova karta nikada ni neće imati šansu, jer nam daje još i manju vrednost za svoju skuplju cenu. Jedini svet u kome možemo da vidimo da se ova karta igra je onaj u kome je meta postala toliko spora i toliko orijentisana na borbu resursa, da će nam se zapravo isplatiti da “vučemo” tri karte iz protivničkog špila jer će u proseku garantovati neku vrednost. U control mečevima, vrednost ove karte svakako raste, pogotovo i zbog toga što dobijamo nove resurse koje pritom ne vučemo iz špila, odnosno ne zalazimo dublje u Fatigue, a to je situacija koja se ranije i više nego često dešavala u mečevima kao što su Control Priest protiv Control Warriora, da partija bude odlučena Fatigueom. No, kada budemo pričali o Priest legendarnoj, shvatićemo da će Priestu Fatigue, ako baš do takve mete dođe, biti poslednja stvar koja će da stvara probleme. Ono što je sigurno, karta je sasvim fin dodatak tematskim i zabavnim “pun lopovluk” Priest špilovima, ali teško da će ikada naći svoje mesto u takmičarskim listama. Embrace Darkness Druga lopovska karta je po svojoj formi negde u sredini trougla Mind Control-Entomb-Corruption. Po svojoj ceni je slična Entombu, po “odloženosti” podseća na Corruption, dok po tome da preuzimate kontrolu nad minionom direktno sa table slična je kao Mind Control. U ceo taj miks, opet po ceni i odloženosti preuzimanja, može malo da nas asocira i na Sylvanas. Na internetu su mnogi Hearthstone fanovi bili skloni ka tome da odbace ovu kartu kao sporu, nepouzdanu i generalno lošu, uz komentare ala “protivnik će jednostavno da trejduje” ili “vi već primate damage” i slično. Ipak, čini nam se da ne shvataju da ova karta svoju glavnu moć pokazuje u izuzetno sporim Control Priest listama gde najčešće ni nećete imati neke minione na tabli. Ako vaš protivnik odigra turn 6 na praznoj tabli nekog jakog miniona, recimo Cairne Bloodhood, i vi uzvratite sa Embrace Darkness, jel će stvarno da vam bude problem to što će i da primite malo damagea usput? Naravno, ne tvrdimo da je Embrace Darkness sad nekakva neverovatno dobra karta, ali mislimo da su mnogi prerano preterali sa osuđevanjem ove karte i mislimo da je ovo tip Spella koji bi svaki Preist voleo da ima u špilu u nekom Control matchupu, jer praktično vrlo slično radi kao i Sylvanas, s tim što u pravim okolnostima ne dozvoljava protivniku da uopšte odgovori na krađu. Dakle da, u pitanju je veoma spora karta koja zahteva određene odgovarajuće okolnosti da bi iz nje izvukli dobru vrednost, ali definitivno nije karta koju treba olako odbaciti i da smo ovako nešo imali u “vanila” vreme Hearthstonea, verujte nam da bi se igralo. A sada, ostajemo na da vidimo u kom će se pravcu razviti meta i da li će u njoj biti mesta za ovako spore karte. Obsidian Statue Karta koju je Kripp dobio za predstavljanje i karta koja je rame uz rame sa Eternal Servitude kao jedna od najkvalitetnijih karata koje je Priest dobio u ovoj ekspanziji. Da su 4/8 statsi sa Tauntom sasvim ok pokazao nam je Primordial Drake, koji se brzo pokazao kao jedna od dokazano najboljih Epic karata prošlog seta. Iako u tom smislu Obsidian Statue nema momentalni AoE efekat kao Primordial Drake, za svega jednu manu više ova karta nam nudi mnogo više toga. Protiv Aggro špilova Lifesteal nam daje mogućnost stabilizacije jer ćemo se u proseku lečiti bar za 8, a onda preko toga tu je i garantovano ubistvo nekog protivničkog miniona. Na sve to, ova karta ima Deathrattle efekat, što je vrlo važno ukoliko je igramo u nekom N’Zoth špilu, pošto omogućava preko potreban način da preživimo taj potez, jer N’Zoth špilovi često imaju problem da jednostavno umru u trenutku kada odigraju N’Zotha. Naravno, Obsidian Statue se savršena uklapa i sa Eternal Servitude, jer ga možemo vratiti nazad za svega 4 mane, ili uz malo sreće da ga dobijemo ranije na tabli kao 5/5 uz Shadow Essence. Veoma svestrana i odlična defanzivna karta koju praktično svaki sporiji Priest želi u špilu, bilo da je klasični Control Priest, bilo da je Deathratle Quest N’Zoth Priest, pa možda čak i Inner Fire + Divine Spirit špilovi, jer ima dobre statse za taj kombo. Jedine zaista slabe tačke ove karte su njena cena, jer 9 mana često može da bude previše i prekasno, kao i to što je veoma, veoma ranjiva na Silence efekte, jer bilo koji Silence potpuno sakati ovu kartu. Archbishop Benedictus Došli smo i do prve legendarne Priest karte u ovom setu – Archbishop Benedictus, i imamo za nju samo tri slova – AUF. Iako, sasvim smo sigurni, ovo u suštini predstavlja poprilično lošu kartu, jedna stvar je sigurna – ovako treba da izgleda jedna legendarna karta. Jedinstven i ogroman efekat su reči kojima bi opisali ono što radi Archbishop Benedictus. Ako je iko ikada sumnjao u to da je Priest pravi Hearthstone lopov, a ne Rogue, sada su sumnje otklonjenje. Zašto da ukrademo protivniku jednu, dve ili tri karte, kad sve to možemo očas da rešimo jednom kartom i ukrademo mu čitav špil? Upravo to radi Archbishop Benedictus: u trenutku kada ga odigrate, on napravi kopije svih preostalih karata u protivničkom špilu i pomeša ih u vaš špil. Zašto bismo ikada ovo uradili? Pa, pre svega iz zabave, jer ovo je definitivno karta namenjena za zabavne deckove, a ne za one čiji je primarni cilj da pobede. Pozitivni efekti ovog mešanja karata u špil su i to što sasvim sigurno nikada nećete otići u Fatigue, i štaviše, ova karta je direktni i surovi kaunter svim “mill” špilovima, koji se zasnivaju na tome da vas što pre odvedu u Fatigue, kao što su Mill Rogue i nekada Mill Druid. Pa eto, ako su vam se ikada smučili mill špilovi, ovo vam je idealna karta da ih ubijete u pojam. Osim odbrane od Fatiguea i zabave, zaista ne vidimo nikakvu drugu upotrebnu vrednost ove karte, ali to nije strašno, jer kao što su i mnogo iskusniji ljudi od mene rekli – nije svaka karta napravljena da bude deo teir 1 špila i to je sasvim u redu. Nama je prevashodno bitno da karte budu originalne, zabavne i jednistvene, ako već nisu tier 1 materijal, a Archbishop Benedictus svakako ispunjava sve te uslove. Shadowreaper Anduin Još ste sa nama? Pravo da vam kažem, ne znam ni ja kako sam došao do ovde, ali eto, stigli smo polako do kraja teksta. Poslednja karta za danas je Priest Death Knight Hero karta – Shadowreaper Anduin. Battlecry efekat je definitivno moćan i fin odgovor na recimo Jade Druid tablu, ali se lako može naći upotreba i protiv raznih drugih špilova, pogotovo ukoliko se protivnik previše izloži na tabli, ne okečujući ovako nešto. Ono što je posebno dobro je cena od 8 mana, jer nam omogućava da odmah iskoristimo i Hero Power. Defnitivno karta koju pre svega vidimo u “Reno” Priest špilovima, samo u standardu bez Renoa, ali sa Kazakusom i drugom i ključnom kartom tog tipa – Raza the Chained. Raza nam omogućava da ovaj Hero Power koristimo besplatno, što otvara prostor za mnoge OTK mogućnosti, od kojih je svakako najočiglednija ona sa 2x Radiant Elemental i 2x Shadow Visions, ali je ona i previše spora i komplikovana da bi bila realna kao ozbiljan takmičarski špil. Iako vam “na papiru” Voidform, kako je ime novog Hero Powera, možda izgleda slabo, imajte na umu da je to kombinovani efekat dve poprilično skupe karte, Shadowform i Auctionmaster Beardo, koje zajedno koštaju i 6 mana i plus dva mesta u špilu i plus Beardo efekat nije trajan, već traje koliko i on ostaje u životu i plus za razliku od Beardoa, Hero Power se obnavlja svaki put kada odigramo bilo koju kartu, ne samo Spell. Tako da je u neku ruku ova karta i ubila Beardoa kao kartu, bar što se Priesta tiče, gde je jedino i igran upravo u Shadowform špilovima, ali to nije toliko bitno jer je ipak u pitanju neutralna karta. Kakve su vaše ideje za Shadowreaper Anduin špil? Toliko za danas u ovom Priest specijalu, a mi se čitamo sutra sa novim setom analize karata. Autor: Nikola Savić Pročitajte na sajtu
  9. Sačekajte pre nego što otpali za Nemačku, daće ga budzašto
  10. Večeras smo konačno dobili tačan datum kada možemo da krenemo da uživamo u kartama iz nove Hearthstone ekspanzije Knights of the Frozen Throne. Ekspanzija će zvanično biti puštena na servere 10. avgusta, odnosno sledećeg četvrtka, ali znajući dosadašnju neslavnu praksu, za nas u Evropi to će verovatno biti duboko u noć/jutro između četvrtka i petka (11. avgust), mada se nadamo da grešimo i da će se desiti redak presedan da i region Evrope dobije ekspanziju na vreme. Preoreder ekspanzije možete izvršiti bukvalno u minut pre izlaska ekspanzije, ali vam ipak savetujemo, ukoliko ste planirali, da to učinite što pre. Za ostale igrače, koji ne planiraju da troše novac, imate još oko nedelju dana da se dobro naštekate golda za packove nove ekspanzije. Koji je prvi špil koji želite da probate? Pročitajte na sajtu
  11. Iako smo za danas u serijalu analize Knight of the Frozen Throne karata najavili da ćemo pričati o nekim Fatigue/Grind kartama koje su nam zaple za oko iz nove ekspanzije, to ćemo ipak ostaviti za kasnije, jer smo primetili da nam se nagomilalo dosta Mage karata o kojima do sada uopšte nismo pričali, čak njih šest, i zapravo Sindragosa je do sada jedina mage karta koju smo obradili kroz jedan od tekstova analize. Ukoliko ste propustili ranije analize, možete ih naći na sledećim linkovima: Analiza prvih 5 Frozen Throne karata The Frozen Throne analiza #2 Frozen Throne analiza: Blood Razor, Mountainfire Armor, Ghastly Conjurer i Professor Putricide! Frozen Throne analiza: Prince Taldaram, Nerubian Unraveler, Blood-Queen Lana’thel, Vampiric Poison i Sindragosa! Frozen Throne analiza: Paladin+Druid specijal! Frozen Throne analiza: Freeze Shaman + Hunter! The Frozen Throne analiza: Gospodari arene i Warrior A sada da pređemo na dašanje karte: Ice Walker Karta koja je negde na pola puta između Fallen Hero i Snowchugger, ali sa najgorim statsima od sve tri ponuđene i iskreno ne vidimo razlog zašto statsi na ovoj karti moraju da budu toliko loši, mislim da bi bila sasvim balansirana i da je imala 2/3 statse za istu cenu i efekat. Nećemo se previše zadržavati kod ove karte jer nema se ni šta puno reći. Iako je efekat zanimljiv, 1/3 za dve mane je previše slabo i jednostavno postoji puno boljih 2 mana miniona koje će Mage igrati pre ove karte, bar kada je Constructed u pitanju. Čak i da igramo neki Elemental Mage deck, radije bi stavili karte kao što su Shimmering Tempest, Pyros ili čak Volatile Elemental. U areni ova karta može biti interesantnija, i tu i tamo ćemo je sigurno viđati kao najoptimalniji pik u draftovima, gde će se u neku ruku ponašati veoma slično kao Glacial Shard, jer budimo realni, u 90% slučajeva Freeze efekat Ice Walkera ćemo uspeti da iskoristimo samo jednom pre nego što umre. Doomed Apprentice Ako Ice Walker iznad može da prođe kao ispodprosečna karta sa nekakvom niša ulogom, Doomed Apprentice teško da će uspeti da uđe čak i u tu kategoriju. Jednostavno, statsi su veoma loši da bi efekat imao bilo kakav uticaj na partiju, i čini nam se da ova karta ne bi bila igrana čak i da košta 2 mane, sa istim ovim statsima i tekstom. Prosto, ima previše mali uticaj na samu igru, veoma se lako uklanja, i pritom ne ispunjava nikakvu konkretnu ulogu u špilu i postoje mnogo bolji načini da mage iskoristi svoja mesta u špilu, gde je inako već velika konkurencija. Ako su vam već problem neki spellovi, radije bismo stavili Counterspell u špil, koja ima daleko veći i konkretiji uticaj. Doomed Apprentice je veoma loša karta i u areni, iz očiglednih razloga, jer je arena u osnovi zasnovana na tempu i borbi statsa, što je ova karta apsolutno suprotno. . Coldwraith Nakon prve dve karte, koje su pomalo razočaravajuće za Rare Mage slotove, sada već stižemo do ozbiljnijih stvari. Prvo i osnovno, karta ima dobre vanila statse za svoju cenu, 3/4 za 3 mane je sasvim na mestu. Efekat je poprilično dobar, a uslov realtivno lako ostvariv, ali se postavlja pitanje u kakvom špilu želimo da igramo ovu kartu? Mnogi su u startu rekli da je sasvim logično da je to Freeze Mage, međutim ne bismo mogli da se tu složimo. Tradicionalni Freeze Mage je pre svega kombo špil i kao takav ne interesuje se previše za statse miniona, i zbog toga radije jednostavno igramo jeftine draw minione kao što su Loot Hoarder ili Novice Engineer, koji su jeftiniji, brži i pouzdaniji način da vučemo karte i što pre dođemo do potrebnih karata. U kakvom onda špilu? Od trenutno aktuelnih arhetipova Magea, Secret Mage praktično da ne koristi Freeze efekte osim Frostbolta, dok Value/Control/Burst mage uglavnom imaju Frostbolt, Frost Nova i eventualno Blizzard. Ipak, sve te karte ispunjavaju specifične uloge i nismo sigurni da li bismo ih iskoristili samo zbog efekta ove karte. Tako da se logično okrećemo nekim novim arhetipovima špilova, možda Tempo Freeze Mage sa Glacial Shard, Cryomancer, Water Elemental i Demented Frostcaller, pa čak i gorepomenuti Ice Walker? Teško, ali ko zna. Ono gde međutim ova karta ima velikih šansi da se uklopi jeste špil zasnovan na Death Knight Mage karti, o kojoj ćemo pričati kasnije u ovom tekstu. Da na pomenemo još da je ovo i odlična arena karta, common i sa odličnim statsima i potencijalnim bonusom. A ne treba zaboraviti na Wild, gde bi se potencijalno ova karta dobro uklopila u recimo dobri stari Mech Mage, gde nam Snowchugger može lako aktivirati efekat ove karte, baš kao i Freeze Spare Part. Simulacrum Došli smo jedne od najzanimljivijih karata ove ekspanzije do sada, koja vam možda na prvi pogled može izgledati veoma loše, ali su zapravo njene primene u raznoraznim kombinacijama zaista sjajne i kreativne. Da prvo definišemo šta ova karta radi. Dakle, kada je odigrate ona će vam umesto nje u ruci dati kopiju najjeftinijeg miniona kog tada držite u ruci. Verovatno se pitate zašto biste želeli da platite 3 mane za to? Pa recimo da su mogućnosti neograničene, od čistog value igranja, do raznoraznih kombo akcija. Imajte na umu da se ovakva karta igra u špilovima sa veoma malo miniona, pa u pravom trenutku taj najjeftiniji minion mogu biti i izuzetno, izutetno vredne karte kao što su Archmage Antonidas, Medivh, Malygos i Alexstrasza. Zamislite da nakon što odigrate jednog Medivha imate na raspolaganju još jednog sa novim Atieshom opremljenim? Ili dve Alex, jednu da odigrate defanzivno, drugu ofanzivno, ili po potrebi kako vam već odgovara. Dakle Simulacrum može da se ponaša vrlo slično kao i nekada Duplicate u tim value borbama, s tim što ste vi taj ko kontroliše šta ćete dobiti kao duplikat (doduše samo jedan primerak). Po potrebi, možete napraviti i duple kopije nekih vaših jeftinijih miniona, ukoliko je neophodno, tipa trebaće vam još jedan Doomsayer protiv aggro špilova, ili kopija još jedne Sorcerer’s Apprentice, za vaš Exodia Quest Mage špil, ili što da ne, duplirajte tog Pyros u ruci i pripremite se za value mašinu. Ukoliko igramo Reno špilove, tu su Kazakus i Reno, ali tu možda bolji posao vrši Manic Soulcaster. Ako bacimo pogled na čitav Wild format, mogućnosti su tek velike, tu su Ragnaros, Sylvanas, Sneeds Old Shredder… Jednostavno, u pitanju je karta sa neverovatno velikim brojem primena i opseg kombinacija koje možemo da izvedemo sa njom će samo nastaviti da raste sa godinama, što će otvarati prostora za gomilu zanimljivih i kreativnih kombinacija čijem se otkrivanju radujemo i jedva čekamo da i sami testiramo ovu kartu. Glacial Mysteries Jako čudna karta za pravilno ocenjivanje. Trebamo u startu napomenuti, da, iako deluje logično, ne treba ovu kartu porediti sa Mysterious Challenger, iz prostog razloga što su u pitanju različite klase sa različitim Secretima i gejmplej mehanikama. Karta svakako ima potencijal, njena moć je neosporivo velika, ali da bi vratili uloženu manu moramo povući bar dva secreta iz špila, a da bi bili u plusu 3 ili više, a to neće uvek biti lako u ovako kasnom delu partije. Problem sa ovom kartom nije njena cena, već u tome gde bi njeno mesto moglo biti? Punokrivni Secret orijentisani špilovi su uglavnom Tempo špilovi kakve sada viđamo, a ova karta se baš i ne uklapa u Tempo priču. Freeze Mage igra vrlo specifičan set Secreta, dva puta Ice Block i jedan do dva primerka Ice Barrier, i tu posao uglavnom završava Arcanologist ili Mad Scientist u Wild formatu. Pa gde ona vidimo ovu kartu? Jedno je sigurno – definitivno u špilu sa Medivhom, jer ovako skup spell prosto “vrišti” Medivh. A Secrete uvek možemo da igramo raznorazne, pa makar po cenu trenutne slabosti našeg špila, ako će to značiti moćan late game. Interesantno je da još uvek nismo videli novi Mage Secret u ovom setu, a ostale su još svega dve common mage karte koje nismo videli, i velike su šanse da će upravo jedna od njih biti Secret. Na kraju, ne treba zaboraviti da će ova karta biti sa nama sve do aprila 2019. godine u standardu, tako da iako je možda sada i ne vidimo u nekom špilu, njeno vreme tek predstoji. Za sada je možda više tihi nerf kartama kao što su Primordial Glyph, Babbling Book i drugim nasumičnim generatorima karata, jer ovo je definitivno karta koju ne želite ukoliko niste napravili špil oko nje. Frost Lich Jaina Stigli smo i do poslednje Mage karte za danas, ali svakako one najbitnije – Frost Lich Jaina, Death Knight Hero verzija Mage klase. Ono što nam svakako prvo zapada za oko jeste da je cena možda mogla biti i za jednu manu manja, ali vrlo je moguće da su u Blizzardu testirali i videli da bi mogućnost da u istom krugu odigrate kartu i odmah iskoristite i Hero Power bila prejaka, pa je karta balansirana slično kao i Jaraxxus. Frost Lich Jaina je dizajnirana tako da nam ponudi puno mogućnosti da preživljavanje, ukoliko naravno stignemo dotle. Jer ne samo što nam pruža instant 5 armora, već od tog trenutka svi naši Elementali dobijaju Lifesteal mehaniku, koja nam daje onoliko HP koliko oni nanesu Damage, i pritom momentalno dobijamo i jednog Water Elementala. Kako je dizajn karte baziran na Elementalima, logično je da ovu kartu smestimo u neki špil koji je okrenut upravo ka ovom tipu miniona. Ipak, problem je to što Mage baš i nema previše dobrih elementa i elemental sinergije, no možda i ne moramo da previše guramo sve Elementale, već samo one ključne i sa kvalitetnim efektima. Recimo Fire Fly, Pyros, Tar Creeper, Servant of Kalimos i Blazecaller, i uz to i karte sa Elemental sinergijom, kao što su Steam Surger, Tolvir Stoneshaper i Flame Geyser. Ostatak špila činila bi neka jaka kontrola koja bi nam pomogla da dođemo do kasnog dela partije i uspešno krenemo da koristimo Frost Lich Jaina efekte. Postavlja se i pitanje kako bi najbolje mogli da iskoristimo njen Hero Power, jer nije uvek lako naći 1 HP metu koju možemo da ubijemo. Svakako bi igrali 2x Polymorph kao dobre removal karte, a zanimljiva je i sinergija sa novom mage legendarnom Sindragosa, gde možemo da pingujemo zamrznute 0/1 tokene i pritom dobijemo i legendarnu i Water Elementala. Karta u pravom duhu Mage klase, koja omogućava duge partije sa puno borbe resursa, baš kakve Mage igrači i vole da igraju, tako da će tu biti puno testiranja i eksperimentisanja, ali ostaje pitanje da li će taj špil postati kompetitivan. Kada je izašao Open the Waygate, ljudi su mislili da će Quest Mage biti nepobediv, ali su onda dobri-stari tempo/aggro špilovi kao po običaju ukrali metu, a mi se po ko zna koji put nadamo da će konačno doći ta obećana spora meta. Ono što vam vaš autor može reći je da će Frost Lich Jaina špilovi biti neki od prvih koje će želeti da testira. U sledećem tekstu, bavićemo se setom od 7 Priest karata o kojima nismo pričali, a ako uspemo da uguramo, biće priče i o 3 nove Druid karte u istom tom tekstu. Pozdrav do sledećeg čitanja. Autor: Nikola Savić Pročitajte na sajtu
  12. Svako ko malo prati Hearthstone scenu, zna da Kripparian, verovatno najpoznatiji Hearthstone strimer i jedan od najvećih strimera na Twitchu uopšte, redovno voli da proziva svoje protivnike da ga “snajpuju”. Svaki put kad igraju oko nekih karata, po Krippu to rade zato što znaju šta ima u ruci, a isto važi i kada čuvaju neke single removal karte baš za njegove ključne minione. Ukoliko niste upoznati sa terminom snajpovanja, zajedno uz “goustovanje” to u praksi znači da neko koristi činjenicu da neki popularni igrač strimuje, odnosno igra igru u uživo prenosu, i zatim namerno ulaze u igru u isto vreme kad i on, kako bi pokušali da iskoriste to što protivniku vide ekran. Istina, kako Kripp ima na dnevnom nivou publiku od 20-30 hiljada ljudi, svakako su velike verovatnoće da ga tu i tamo s vremena na vreme ljudi snajpuju, kada slučajno nalete na njega, ali su ipak ismejavali njegovu manijakalnu paranoju i opsednutost time da stalno proziva sve redom kako to čine, prepisujući to njegovoj nemogućnosti da prihvati poraz ljudski. Ipak, Kripp je ovih dana bukvalno raskrinako jedan čitav lanac ljudi koji organizovano se koordinišu i sarađuju isključivo kako bi draftovali najbolje arena špilove ikada i zatim se ulogovali da igraju protiv njega i pobede ga, i tako mu unište dan. Koliko ljudi idu daleko u svojoj opsednutosti i potrebom da uhode poznate zaista pokazuje i ovaj primer. Sa druge strane, ovo samo dodatno potvrđuje da je Kripp zaista najbolji arena igrač na svetu jer je prošlog meseca po drugi put završio na zvaničnom prvom mestu Blizzardove rang liste najboljih arena igrača, i pored tog što mu se redovno dešavaju ovakve stvari koje drastično utiču na njegove rezultate. Pogledajte videu u kome Kripp priča kako je otkrio lanac ljudi koji ga sistematski snajpuju. Pročitajte na sajtu
  13. Pre par dana mnogi igrači su primetili da je njihov skriveni Pity Timer u Hearthstoneu prestao da radi i počeli su to da masovno prijavljuju po forumima i Redditu. Ukoliko niste upoznati sa time šta je to Pity Timer, u pitanju je skriveni brojač iza vaših packova, koji povećava šansu da dobijete legendarnu kartu sa svakim sledećim packom koji otvorite, a ne dobijete Legendary. Ovaj tajmer dostiže svoj maksimum nakon što otvorite 39 packova nekog seta bez ijedne legendarne, i tada vam je garantovano da ćete u 40. packu tog seta dobiti legendarnu kartu. Međutim, kao što smo i pomenuli u naslovu, ovaj tajmer se pre nekog vremena pokvario i igrači nisu dobijali svoje zagarantovane legendarne karte u 40 packova. Pity Timer je ove nedelje sređen zajedno sa dolaskom novina koje se tiču packova, ali igrači su se i dalje pitali da li će im na neki način biti vraćeno za njihove izgubljene karte i na pitanje je odgovoreno – Blizzard će svim igračima koji su oštećeni u trenutku trajanja ovog problema na nalog staviti po 2000 dusta, odnosno vrednost kraftovanja jedne Legendary karte i jedne Epic karte. Tako da ako ovih dana otvorite Hearthstone i vidite poruku da ste dobili 2000 dusta, znajte da je to razlog i uživajte u kraftovanju novih karata, a mi vam svakako preporučujemo da taj dust ne trošite, već da ga čuvate za novu ekspanziju. Pročitajte na sajtu
  14. Jedna od stvari koje su Hearthstone fanovi čekali skoro pa koliko i novu ekspanziji Knights of the Frozen Throne, jeste implementacija najavljenih promena vezanih za legendarne karte u packovima. Ova sjajna novina o kojoj smo obavešteni sredinom juna je prvobitno trebalo da stigne zajedno sa novom Hearthstone eskpanzijom, ali je na zadovoljstvo igrača stigla i ranije. Naime, od danas više nećete moći da u packu izvučete legendarnu koju već imate u kolekciji! Dakle, svaki put kada vidite da vam se žuti legendarna karta u nekom packu, znajte da će to garantovano biti neka legendarna karta koju nemate iz tog seta, osim ukoliko naravno već imate sve legendarne karte, u kom slučaju će svakako biti neka dupla, ali tad vas već i nije briga za to. Unošenje ove novine će značajno pomoći igračima da lakše i brže dođu do željenih legendarnih karata, ali će i umanjiti onaj strah od kraftovanja legendarnih, jer nema ničeg goreg nego kad potrošite 1600 dusta, samo bi bi posle dan-dva dobili baš tu legendarnu kartu iz packa. Osim ove promene, stigla je i novina o garantovanoj legendarnoj iz prvih 10 packova koje otvorite iz nekog seta. Dakle, kada budemo krenuli da otvaramo Knights of the Frozen Throne packove, u prvih 10 packova se sigurno nalazi legendarna. Ovo isto važi i retroaktivno, recimo ako nikada pre niste otvarali Goblins vs Gnomes packove, i sada kupite 50 packova, u prvih 10 garantovano dobijate legendarnu. Na kraju, tu je i najmanje važna, ali ipak bitna promena, više nećete moći da dobijate 3 ili više identičnih karata u jednom packu, stvar koja se dešavala retko, ali ipak je dobro znati da se više neće događati. Pročitajte na sajtu