Jump to content

Interview: Klaes Simonsen – Beta Dwarf entertainment


rur_bot

Recommended Posts

Beta_Dwarf_Logo-300x151

Bili smo u prilici da popričamo sa Klaes Simonsen-om iz danskog BetaDwarf-a u vezi njihove predstojeće igre FORCED kao i generalno u vezi ovog indie studija. Njihova priča počinje od studentskog entuzijazma za pravljenjem video igara, tajnog “okupiranja” prostorija na fakultetu, življenja u iznajmljenoj kući u zaboravljenom predelu Danske pa sve do povratka u Kopenhagen, uspešne Kickstarter kampanje, prolaska na Steam Greenlight-u i uskorog izlaska FORCED koji je zakazan za sledeći mesec.

ndo

 

KlanRUR: Za početak se predstavite našoj publici koja možda nikada do sada nije čula za BetaDwarf i igru FORCED?

Zdravo, moje ime je Klaes Simonsen. Ja sam 3D Environment Artist pri BetaDwarf-u i radim na igri koja se zove FORCED.

BetaDwarf je bio studentski projekat koji je u međuvremenu prerastao u kompaniju koja postoji od prilike dve i po godine. Kada je BetaDwarf počinjao sa radom, nismo imali novca pa smo „okupirali“  jednu od prostorija na našem univerzitetu u toku letnje pauze. Tu smo ostali čitavih 7 meseci sve dok jednog jutra profesor slučajno nije došao do te prostorije i u njoj otkrio tonu hardvera koju smo tu preneli  i 8 momaka kako ujutru peru zube. Naravno, bili smo izbačeni i prinuđeni da počnemo sa  potragom za najjeftinijim smeštajem koji postoji u Danskoj. Nekoliko nedelja kasnije smo pronašli jeftinu i veliku kuću, tačno na kraju sveta u Danskoj. To je za nas bilo ostvarenje sna. 15 gikova koji žive u svojoj kući i rade na cool video igri. Svakako, naši „pokupio sam devojku u klubu i doveo je kući“ momenti jesu postali znatno komplikovaniji u ovom periodu ali smo uživali bez obzira na sve!

Tu smo ostali narednih godinu dana. U međuvremenu smo imali i uspešnu kickstarter kampanju i konačno izolaciju od ostatka sveta prekinuli povratkom u Kopenhagen (moramo da se pohvalimo da trenutno samo 4 člana našeg tima žive u kancelariji).

Više o našem putu možete pronaći na sajtu: http://forcedthegame.com/story/

FORCED je započet iz naše strasti prema pravljenju video igara i sa idejom da istražujemo nove pristupe igranju. Bili smo fokusirani na co-op aspekt pravljenja igara i to je segment koji smo pre svega želeli dalje da istražujemo. Tako je nastao FORCED. U pitanju je puzzle arena co-op igra u kojoj se igrači udružuju i rade zajedno u borbi protiv nezgodnih stvorenja koja su konstantno na vašem putu i to u sve većem i većem broju. Dok ste zauzeti ovim intenzivnim borbama, pred vama je i izazov interesantnih zagonetki i drugih taktičkih elemenata igre. ALI, nemoj te se uplašiti ovoga, sve vreme vas vodi vaš spirit mentor pod nazivom Balfus koji će vam biti verni pratilac!

 

wrath

KlanRUR: Vaš put od 2010-e pa do sada je bio vrlo zanimljiv. Šta se dešava u poslednje vreme kod vas u BetaDwaf studiju?

U poslednje vreme smo zauzeti 24 časa dnevno sa naporima da igra izađe u zakazanom terminu – 24-og oktobra. Tip programera radi izuzetno naporno na svim bagovima koje nam prijavljuju igrači bete širom sveta. Kad sam već kod toga, vrlo smo zahvalni svima koji učestvuju u beti i pomažu nam da igru učinimo što je boljom moguće! Što se tiče tima koji je zadužen za grafiku, radi se na poslednjim modifikacijama na okruženjima i likovima. Nedavno smo osvojili još jednu nagradu za najbolju 3D grafiku na Intelovom LevelUP takmičenju. Naš Art tim je izuzetno srećan i još uvek nismo prestali da se tapšemo po leđima u vezi ovoga.

 

KlanRUR: FORCED je jako blizu datuma izlaska. Kada se osvrnete na početke razvoja, u kojoj meri biste rekli da se igra razlikuje sada u odnosu na prvobitne ideje koje ste imali?

Gameplay za FORCED je od početka bio zamišljen kao iskustvo igranja sa još nekim. Proces se više odvijao u smislu poliranja i implementacije ove već postojeće ideje. Magije, likovi, okruženja, ispravljanje bagova, development je išao u pravcu uključivanja ovih elemenata u već postojeću ideju co-op igranja.

Jedna od stvari koja se zaista promenila u toku razvoja je art stil igre. Novi ljudi su se pridružili art timu pre nekih godinu dana i od tada radimo na tome da približimo nove i već postojeće ideje što je više moguće. Nismo želeli da menjamo koncept art stila igre ali smo želeli da ga na neki način modifikujemo kako bi ispričali priču koju želimo da ispričamo što je moguće bolje. Art stil iz naše igre je inspirisan igrama kao što su Diablo, Tomb Raider, Darksiders  ali smo dodali i naših unikatnih elemenata. Ručno obojene teksture su zaista san svakog dizajnera. Za nas je ovaj art stil vrlo zahvalan za rad i omogućuje nam veliku slobodu izražavanja time što dodajemo puno elemenata tekstura na 3D objekte sa malim brojem poligona.

 

KlanRUR: Da li obraćate pažnju na druge igre iz ovog žanra i šta je to što po vama izdvaja FORCED u odnosu na ostale akcione RPG-ove?

Uvek obraćamo pažnju na druge igre na tržištu. Pronalazimo veliku inspiraciju u tome da vidimo kakve su pristupe dizajniranja igre primenili drugi timovi širom sveta. Jedna od stvari koja našu igru izdvaja od ostalih je već spomenuti spirit mentor – avatar koga igrači dele i koji je namenjen stimulisanju timske igre i komunikaciji između igrača. Takođe smo dodali i combat feature koji smo nazvali „marks“. Svaki igrač je u mogućnosti na ostavi mark na neprijateljsku jedinicu što istu ostavlja ranjivom na specijalne napade bilo kog igrača.

 

KlanRUR: Vaš plan je da FORCED objavite na velikom broju platformi (PC, konzole, Android) od kojih su neke prilično različite od drugih. Opšte je mišljenje da igre ovog žanra najbolje funkcionišu uz pomoć miša i tastature. Kako ste pristupili izazovu da igra dobro i prirodno radi i sa drugačijim metodama kontrole kao što su gamepad ili čak touchscreen?

FORCED smo od samog početka dizajnirali sa PC i konzolama na umu podjednako. Mi volimo lokalni co-op na PC-u baš kao što ga volimo i na konzolama. Kada je u pitanju touchscreen, za sada moram da priznam da još uvek nismo radili na tome kako ćemo ga implementirati.

Inače, veoma se ponosimo činjenicom da se unutar tima još uvek nismo saglasili u vezi toga da li je FORCED bolje igrati sa mišem i tastaturom ili gamepad-om.

bridge

 

KlanRUR: Imali ste uspešnu Kickstarter kampanju. Vaša igra je dobila zeleno svetlo na Steam Greenlight-u. Može se reći da ste do sada „prošli test“ kao indie developer. Šta generalno mislite o indie development sceni ovih dana?

Indie industrija je veoma inspirativna oblast za rad. Prelepo je videti svu kreativnost koja konstantno dolazi od manjih indie studija pa sve do jednog jedinog čoveka koji sedi u svojoj spavaćoj sobi i radi sam na video igri. Mobilne platforme su u mnogome pomogle u tome da ovako male ideje i konceptu mogu da budu sprovedeni i na kraju dostupni publici bez posredstva velikih izdavača. Indie industrija je poslednjih godina veoma uznapredovala i biće vrlo interesantno videti kako će se stvari odvijati u budućnosti.

Bili smo vrlo privilegovani time što smo uspeli sa Kickstarter kampanjom, što nam je omogućilo da se posvetimo više gameplay-u, grafici kao i generalno poliranu igre.

 

KlanRUR: Kako izgleda game development scena u Danskoj?

Game industrija u Danskoj je prilično mala ali se polako proširuje zahvaljujući novim platformama i uređajima kao što su smart telefoni i tableti. Ovo je pozitivno uticalo industriju i sada su manje firme u mogućnosti da finansiraju svoje projekte . Nadamo se da će nam se još kompanija pridružiti u našim nastojanjima da prođemo kroz finansijske poteškoće i krizu i posvetimo se nečemu što zaista volimo a to je razvoj video igara.

 

KlanRUR: Kakvi su vam planovi za budućnost? Da li stižete da radite i na idejama za sledeći projekat u toku razvoja trenutnog?

Trenutno smo svim svojim resursima posvećeni tome da FORCED bude dostupan u zakazanom terminu izlaska na težište. Nismo u mogućnosti da se fokusiramo na više od jednog projekta tako da za sada nemamo neke informacije koje bi mogli da podelimo sa vama. Naravno ako ste zainteresovani, predlažemo da nas pratite na Facebook-u ili da se prijavite na našu news listu gde ćete naravno biti u mogućnosti da saznate šta se novo dešava sa Beta Dwarf onog trenutka kad budemo imali nove informacije.

 

KlanRUR: Za kraj vam ostavljamo mogućnost da nam kažete šta god to vi želite!

Samo bi hteo da pozdravim sve FORCED igrače i da im se zahvalim na podršci. Pratite nas i dalje i očekujte neke lepe vesti u bliskoj budućnosti…

 

 

Autor: Filip Nikolić

 

 

bombentrance bridge cleaver spawnershrine success tutorial wallpaperblood1920x1080 wh wrath http://klanrur.rs/interview-klaes-simonsen-beta-dwarf-entertainment/' send='false' layout='button_count' show_faces='true' width='450' height='65' action='like' colorscheme='light' font='lucida grande'>

Pročitajte na sajtu!
group-rur.png
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...